Guldkorn

Alla inlägg den 3 juli 2010

Av Schrink - 3 juli 2010 22:33

Det har varit en helt underbar dag. Vi fikade frukost ute redan vid åttatiden och har kunnat vara ute hela dagen. Vädret har varit perfekt, lagom varmt, sol, lagom fläktande vind.  Vi invigde också den nya parasollen vi köpt, fällde upp den när vi åt middag (smörgåstårta och ett Zinfandel-vin). Dessutom fick jag in båda mina tippade lag till semifinalen i folboll (har fått in tre av fyra lag, synd att jag har för få poäng för att slåss om slutsegern på jobbet).
Och efter att vi suttit och lyssnat på musik på gräsmattan ser jag nu ett gammalt hederligt avsnitt av Morse på nian. Måste sova sedan, är jour i morgon natt igen.

Av Schrink - 3 juli 2010 12:57

Efter en mycket lugn jour och en natts dålig sömn har jag nu hört slutet på Vredens tid. En något vrång polis, Valter, och en polis som är dotter till en förmögen redare, är det omaka paret i denna deckare (som jag tror är en debut). Först är en högt uppsatt person inom domstolsväsendet inblandad i ett misstänkt dödsfall, sedan slår en nämndeman ihjäl sin dotter. Valter och hans kompanjon får kämpa i ganska kraftig motvind och det finns mindre nogräknade personer inom säk som för en annan kamp.

Historien är rätt ok men framför allt är det intressanta personer vilket gör att jag ser fram emot nästa bok som kommer i höst om jag inte har helt fel. Betyg 5/7

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards