Guldkorn

Alla inlägg under juni 2010

Av Schrink - 19 juni 2010 21:24

Vi delade på en liten flaska av ovan nämnda vin, druva Pinot Noir, när vi åt vår middag (strax före kungliga middagen). Ganska blekt vin måste jag säga, tunn färg, svag doft. Ok till fläskkaffén men absolut inget vi köper igen. Betyg 3/10

Av Schrink - 19 juni 2010 19:45

Ja, Mirakelmannen är alltså inte Daniel W utan en talbok, författare Jonas Moström. Som vanligt sker händelserna i trakten av Sundsvall. Mirakelmannen är Chris (centralfigur i alternativsjukvårdskliniken Symfonikliniken) och han har drunknat. Den tillfälligt suspenderade kriminalaren Johan blir kontaktad av en barndomsvän, Mattias, som vill att Johan ska komma för att få information om drunkningen. Men när Johan kommer på plats hittar han Mattias ihjälslagen. Elin, som leder utredningen, vill inte att Johan ska lägga sig i men Johan blir ganska förundrad när han upptäcker att Elin, och även ytterligare en polis, finns med i det jaktlaget där personerna kring Symfonikliniken deltagit.


Det är väl inte den bästa Moström-deckaren. Jag ska erkänna att jag har inte varit helt fokuserad under lyssningen, har även kollat in ett visst bröllop som gått av stapeln idag. Men godkänd ändå, 4/7

Av Schrink - 16 juni 2010 22:37

Jag tittar på Morden i Midsomer på TV3. Reklam igen. Jag undrar om inte reklamfilmerna tar lika lång tid som filmen. Man får inget sammanhang vilket är synd för det är så mysigt att de Midsomer på somrarna. Men nu känns det som om jag ser reklam med avbrott för lite deckare.


F ö måste jag erkänna att jag köpt bröllopschoklad. Jag är inte rojalist, tvärt om. Men jag gillar också choklad så jag köpte en av askarna. Två smaker, en ljus med lingon, en mörk med blåbär. Jag har nog aldrig ätit godare choklad.

Av Schrink - 16 juni 2010 15:27

Jag tänkte jag skulle pröva en Rankin, nu utan Rebus. Malcolm Fox är internutredare hos polisen. Hans syster har en fästman som möjligen misshandlar henner. När denne man hittas död blir Fox väldigt involverad och dessutom misstänkt. Man jobbar också med en utredning om sexbrott inom polisen.

Det här är riktigt värsta sortens böcker för mig. Den är tråkig, men ändå inte tråkig nog att avbryta och byta till nåt bättre. Så man hör och hör och hör och det händer ändå aldrig nåt spännande. Men boken är ju inte slarvigt skriven, rätt målande. Betyg 3/7 och jag kommer INTE att börja på nästa Rankin. Nu hopar sig istället några böcker som jag är rätt säker på är bättre. Jag har ju Bodström (tyvärr inte talbok, därför har jag inte hunnit med den) och Moströms Mirakelmannen (talbok, streamad från elib) plus att jag läser en "vanlig" bok, Flickorna på stranden. Gissar att Mirakelmannen blir klar först av dessa eftersom en talbok innebär att man också kan städa, tvätta och göra annat outhärdligt hushållsarbete.

Av Schrink - 15 juni 2010 20:06

Jag kan absolut ingenting om fotboll. Men jag har ändå varit med i jobb-tipset, alla matcher i grundspelet plus medaljörerna. Det började riktigt bra, jag tror jag låg bland översta tredjedelen efter söndagen. Men igår lyckades jag tippa fel på alla tre matcherna så jag rasade nog rätt långt ner. Första matchen idag fick jag in så nu gäller det att hålla tummarna för rätt lag ikväll (tyvärr har jag så dålig koll så jag minns inte ens hur jag tippat, men som tur är har jag en kopia så jag vet vem jag ska heja på).

Alltså, annars håller jag ALLTID på Italien. Och det gick ju vägen sist. Men jag har faktiskt tippat Tyskland, Spanien och Holland som medaljörer (i den ordningen). Sorry Sydamerika.

Av Schrink - 14 juni 2010 22:46

...men ha näsduken framme. My sister´s keeper handlar om en elvaårig flicka som bokstavligt talat blivit till för att bistå den cancersjuka systern med reservdelar. Men nu går hon till en advokat för rätten att bestämma över sin egen kropp. Riktigt bra film med Cameron Diaz som modern som aldrig ger upp hoppet om sin sjuka dotter. Betyg 8/10

Av Schrink - 14 juni 2010 22:44

Det var förhandsvisning på den amerikanska komedin I min vildaste fantasi. En lite nördig kille vill ha tillbaka sin bitchiga f d flickvän. Men på sitt jobb på en flygplats träffar han en riktig tiopoängare, och mot alla odds verkar hon intresserad av honom. En simpel historia för all del, men ganska rolig. Många skratt faktiskt. Så det blir hyfsade 6/10 från mig.

Bloppis-annons
Av Schrink - 11 juni 2010 16:55

Snygga silikonfodral till Iphone och Ipod touch. Skyddar din telefon / ipod och alla funktioner är tillgängliga när fodralet är på.


PRIS 49 kr INKL FRAKT.


Finns i följande färger:

Svart med vitt, ljusblått, gulgrönt, rött resp rosa mönster

Blått med vitt mönster

Vitt med rosa mönster


 


Telefoner, Säljes - Umeå (Västerbottens län)
Pris:    49:-
 

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards