Guldkorn

Alla inlägg den 30 maj 2010

Av Schrink - 30 maj 2010 19:03

Det var förhandsvisning på Varning för vilda djur, en dubbad historia med Oscars-aktuelle Brendan Frazier (nä, nu skämtar jag för han kommer ALDRIG ALDRIG att få en statyett, han ligger till och med sämre till än Steven Segal tror jag). Gick med mitt fyraåriga barnbarn.

Han (Frazier) är platschef för ett bygge ute i skogstrakten. Men djuren (skunkar, tvättbjörnar, ekorrar) vill inte ha dit några hus och har arrangerat diverse fällor som Frazier gladeligen kliver i. Hans son, som inte direkt älskar att ha blivit förflyttad från Chicago till hålan, träffar förstås en tjej som kämpar för djur och natur.


Det är svårt att värdera en barnfilm av det här slaget, mitt barnbarn skrattade några gånger, det gjorde andra barn i salongen också. Men det är pinsamt låg nivå på kvaliten, det måste jag säga. Dubbning sänker ju redan dåliga skådespelare ytterligare. Betyg 2/10 (ja, man fick ju skratta för att de var så usla, det är ju värt nåt).

Av Schrink - 30 maj 2010 11:45

Vi delade på en halvflaska av ovanstående vin. Jag brukar gilla italienska viner men detta var inte min kopp te. Okarakteristisk smak, lite besk, tråkig. Tur att det bara var en halvflaska, det blir ju ett glas per person (om man är två). Rekommenderas inte. Betyg 3/10 (alltså betyg 1 - det är ju typ hemgjort rönnbärsvin, odrickbart. 3 är ganska lågt men inte värre än att man dricker upp det man har i glaset).

Av Schrink - 30 maj 2010 00:23

Det är inte ofta man kan säga att rätt låt vann. Och ikväll kan jag dessutom säga att rätt låt kom tvåa. Och jag tror att för första gången på många år kommer vinnarlålten att bli en riktig hit, även utanför Euro-kretsarna. Jag hade Georgien trea och de kom väl lite längre ner men ändå topp tio. Norge var lite av en besvikelse, Didrik levererade inte riktigt det han skulle.

Snopet att Sverige hamnade fem poäng från en finalplats (men i finalen hade vi ju ändå kommit rätt långt ner).

Själva programmet höll högre klass i kväll än på semifinalerna men nog borde de ha kunnat hitta roligare programledare.


Ja, då är det bara att vika ihop flaggorna, gömma CDn, och börja räkna ner till nästa varv. Blir intressant att se vad svt hittar på för att vi ska slippa vara pinsamma nästa år också. Nåt modernt kanske? (nu var ju inte Annas låt nån gammal schlager, men i år var det Belgien som tog de rösterna som fanns för den genren).

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards