Guldkorn

Alla inlägg den 30 april 2010

Av Schrink - 30 april 2010 22:56

  Jag köpte vinet på en resa till Italien i fjol höstas. Vi åt grillad oxfilé till och det passade bra till vinet. Jag har druckit några andra Amaroneviner och de är alla goda. Det här är dock inte det bästa (trots att det nog är det dyraste). Det är mycket fruktig doft och i smaken känns först det fruktiga, sedan går det över i mer örtsmak, medellång. (är riktigt dålig på att känna olika smaker, jag och maken får diskutera länge innan vi hittar nåt gemensamt). Det är inte lika fylligt som de Amaroneviner jag tidigare druckit har varit men ändå väldigt gott. Betyg 8/10

Av Schrink - 30 april 2010 15:19

Jag är en typisk glupsk person. Att slicka på klubben, suga på godisen - nej det går bara inte. Så hur håller man igen när man läser en spännande bok? Vet inte. Jag har läst en tredjedel av Pansarhjärta av Nesbo, riktigt bra hittills (men kom ihåg, en bok är sällan bättre än sitt slut) och helst skulle jag vilja strunta i Valborgseldar och grillad oxfilé men så asocial kan jag ju bara inte vara. Och jag vill ju också få ha kvar boken nån dag till.

Det är i alla fall seriemord på gång i Oslo och Harry Hole, som är mer nedgången än vanligt, dras mot sin vilja in i polisarbetet. Tre kvinnor har hittills fått sätta livet till och man kan tydligt skönja vem som blir nummer fem.


Återkommer....

(och trots vädret ska vi ikväll sätta sprätt på en flaska 1999 Amarone della Valpolicella som jag köpte på ort och ställe i höstas. )

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26 27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards