Guldkorn

Alla inlägg den 20 april 2010

Av Schrink - 20 april 2010 19:50

Ännu en i den långa raden Mårtenson-deckarna med antikhandlare Homan i centrum. Den här gången blir han inbjuden till ett symposium i Tessinska palatset. Guess what, där blir en av gästerna mördad. Mycket kretsar kring Tessin och kampen om en professur. Homan ser hela tiden åt fel håll (nåt man får en tydlig ledtråd om alldeles i början eftersom Mårtensson ger en lektion om "trompe l´oeil", alltså att lura ögat) men katten råkar knuffa ner ett föremål som får honom på andra tankar.


Och boken, som vanligt läst av Thomas Bolme, är väl som Mårtenson-böckerna brukar vara, mycket vin, gin, mat, politik. Betyg 4/7

Av Schrink - 20 april 2010 09:20

Ja, jag har inte läst hela boken och boken har dessutom några år på nacken. Zac OYeah har skrivit en deckare som utspelar sig i framtidens Göteborg (numera indiska staden Gautampuri). Groteskt mord gör det inte spännande, åtminstone inte så långt jag orkat hänga med. Så jag avbryter efter 2 cd. Om nån läst den och kan lova att den bättrar sig så kan jag kanske ångra mig. Men jag har några fler böcker på lut (i väntan på att bibliotekskön ska gå snabbare för jag är mest sugen på Theorin och Nesbö).

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26 27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards