Guldkorn

Alla inlägg den 4 mars 2010

Av Schrink - 4 mars 2010 19:22

Rätt låtar gick till final, skönt att för första gången detta år kunna säga det. Låtarna var långt ifrån lysande men artisterna var de rätta. Jag charmades lite av de söta killarna i Noll disciplin, synd de inte fick ta Pernilla Wahlgrens plats i andra chansen. Hoppas hoppas hoppas att vi slipper henne i finalen, låten känns tjugo år gammal.


I andra chansen är jag lite ambivalent. Jessica Anderssons låt är bäst men det är lite för mycket ballader i finalen. Pauline och Crucified Barbara (som väl ställs mot varandra direkt) är de andra två låtarna jag håller en liten tumme för. Men bevare oss väl för falsksången i Underbar och schlagerfrossan med Pernilla.

Av Schrink - 4 mars 2010 19:17

Karin Fossums mördare brukar vara tragiska personer, ofta såna man fattar sympati för. Det här är en lite rörig historia men även här är personerna inte helt svarta eller vita utan mer nyanserade. En yngling med alkoholiserad mor gör mer eller mindre olagliga saker, bland annat klipper han av en hårfläta på en flicka som retat honom.


Döden låter vänta på sig men kommer så småningom i denna ganska typiska Fossum-deckare. Jag är väl lite för förtjust i spänning men den är läsvärd, betyg 4/7

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards