Guldkorn

Alla inlägg den 10 februari 2010

Av Schrink - 10 februari 2010 19:28

Jag har städat lådorna på vindan tillsammans med mina två döttrar. Oj vad det är jobbigt. En ständig ambivalens mellan att kasta och inte kasta, om nåt är värt nåt eller totalt bara skräp. Sen bildas små högar med affektionsgrejer, sånt som ska säljas m.m som i nästa steg ska hivas ihop i lådor. Vi fick i alla fall i hop fyra stora sopsäckar med skräp, bland annat slängde jag en matta som jag broderat för typ hundra år sen och aldrig förmått göra mig av med trots att den är jätteful. Men nu ligger den i en av de svarta påsarna. Har nu roat mig med att söka på nätet om porslinet är värt nåt. Vi har flera olika Rörstrand, dock inga hela uppsättningar. En snygg tysk kaffeservis ska jag nog ta ner. Och sen ska jag stoppa om mina fina sextitalsbarbie-grejer så de inte förstörs. Jag var extremt noggrann med mina leksaker och jag har en platinablond hästsvansbarbie, som jag trots många lektimmar, aldrig tog ut svansen på. Den är jätte fin och har flera vackra utstyrslar, bla en jättefin drottningklänning med kappa. Det ska absolut vara kvar. Äldsta dottern fick en tesamovar och två kristallvaser, yngre dottern fick en del prydnadssaker (de fick typ det de ville ha). Nu är det tre små förråd som ska städas, det blir inte förrän nästa vecka för jag har då också två komplediga dagar. Nu är jag urtrött men ska på bio (förhandsvisning av Farsan).

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards