Guldkorn

Alla inlägg den 6 februari 2010

Av Schrink - 6 februari 2010 22:20

Chanée och névergreen vann Danska melodi grand prix. Kul. Danmark brukar ofta vara favorit hos mig när det drar ihop sig till final i Eurovision song contest.

Av Schrink - 6 februari 2010 22:09

Didrik Solli-Tangen vann Norges Melodi grand prix. En makalöst tjusig ballad och grym sångare. Blir spännande att se om öst-Europa röstar på denna ballad.

Av Schrink - 6 februari 2010 21:12

Hur kunde Salem al Fakir få flest röster, jag bara tappade hakan. Såå tråkig. Men å andra sidan var det ju bra att Ekborg åkte ut. Ikväll har både Norge, Danmark och Island sina finaler, det blir spännande. Jag hoppas bara så att inte metallåten vinner i Norge, fast jag tror risken är stor. Den sticker ut.

Av Schrink - 6 februari 2010 12:25

...tycker jag fortfarande att Jessica Andersson är värd finalplats. Men Jenny Silvers låt är nog minst lika bra. Tror dock inte hon har nån större chans. Jag tror inte heller att Frispråkarn och Salem al Fakir har nån chans. För varje gång man lyssnar på Ekborg, desto mer hoppas man (Man=jag) att han flyger all världens väg. Han är ju jättebra sångare men den här låten är riktigt fel.

Nä, jag håller nog fast vid min gissning från igår, Jessica och Ola till final. Andra chansen tror jag Linda Pritchard tar. Fjärde låten känns riktigt svårtippad. Det beror ju på hur många som röstar. Vore lite kul om det blev Pain of Salvation.


Jag har förresten kommit som vanligt hittat låtbyte- tänk Jenny Silvers låt sjungen av Pain of salvation. Right to the final.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards