Guldkorn

Alla inlägg den 2 februari 2010

Av Schrink - 2 februari 2010 17:36

Nova är miljöaktivist och har tillsammans med några likasinnade gjort en lista över Sveriges största miljöbovar. De har tänkt synliggöra detta för allmänheten. Men när hon ska spraya slagord i bostaden hos bov nr1 möts hon av en syn som får henne att kräkas, familjen är mördad på det mest bestialiska sätt.


Ja, givetvis blir ju Nova misstänkt för detta mord och sedan händer fler kusligheter i en bok som är riktigt spännande. Jag bör nog betona att det inte är nåt för den som inte gillar fantasy och liknande. För här töjs det på många gränser minsann. Själv riktigt frossar jag i såna här historier och den här får betyget 6/7.


Jag kan ju nämna att Nefilim är fallna gudaväsen som fick barn med människo-kvinnor. De var en orsak till syndafloden men en av dem överlevde. Enligt denna bok i alla fall.

Av Schrink - 2 februari 2010 15:32

Det var rätt många filmer som fick många nomineringar. Nu kan jag ha räknat fel men ungefär...

9 Avatar och The hurt locker (som jag inte har sett)

8 Inglorious basterds

6 Up, Up in the air (ofattbart), Precious


Av Schrink - 2 februari 2010 14:21

En ledig dag kan innehålla en hel del även om man inte kliver ur pyjamasen. Min son är sjuk och ligger nere i källaren. Själv har jag läst halva Nefilim, den är riktigt bra. Och så har jag sett fjärde avsnittet av Lark rise, säsong tre. En riktig snyftare, jag är hopplös på att sitta och grina när jag ser film. Det här var bästa avsnittet i tredje säsongen (i en av de bästa TV-serier som gjorts).


Kl halv tre får vi veta vilka som Oscars-nomineras detta år. Avatar hoppas jag, sedan ligger Sandra Bullock mig varmt om hjärtat. Hon har aldrig uppmärksammats men nu har hon ju spelat huvudrollen i dramat The blind side och hon vann en Golden globe. Så jag hoppas att hon även får en Oscar (och sopar banan med överreklamerade Streep som alltid är nominerad). Hon som spelar kvinnliga huvudrollen i Avatar (vet inte vad hon heter ens) får gärna bli nominerad också för hon är bästa skådisen i den filmen).

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards