Guldkorn

Alla inlägg den 1 februari 2010

Av Schrink - 1 februari 2010 21:17

Jag har känt mig lite hängig sista veckan. I onsdags fick jag brännande smärtor på högra sidan av bröstkorgen. Trodde nog det skulle gå över snabbt men igår fick jag röda utslag som idag är vattenblåsor. Typiskt bältros. Har haft det en gång tidigare så det är ju extremt vilken otur. Det bränner och hugger och är inte alls kul. Men det är ju bara att bita ihop, det går väl över till sist. Ska försöka trösta mig genom att se lite Lark rise. Och så är jag ledig imorgon. Jag har äntligen fått tag på Åsa Schwarz bok Nefilim. Det boklånet var ett helt äventyr. Jag har aldrig varit på universitetsbiblioteket (det fanns inte där när jag pluggade). Dels gick jag vilse i kulvertsystemet (jag har absolut inget lokalsinne), sen fick jag gå utevägen en lång bit och jag hade inga ytterkläder. Sen när jag skulle försöka lokalisera boken på biblioteket fick jag verkligen känna mig som kusinen från landet för det var ett minst sagt märkligt nummersystem. Dessutom hade de flyttbara bokhyllor och så fort jag försökte trycka på knapparna för att flytta dom började alla lampor freaka ut och pipa. Det tog mig över en timme att ta mig de hundra metrarna ungefär från jobbet till biblioteket och låna boken. Så nu hoppas jag att den är så bra som jag tror.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards