Guldkorn

Alla inlägg under januari 2010

Av Schrink - 3 januari 2010 18:06

Har lyssnat på Harlan Cobens INGEN ANDRA CHANS. En läkare har förlorat hustru och barn, hustrun blev mördad, barnet kidnappat. Han försöker få reda på vad som hänt barnet. Till sin hjälp har han en f d flickvän och f d FBI-agent. Det är inget fel på historien men det blir inte riktigt så spännande som det skulle ha kunnat bli. Men ändå en fullt godkänd deckare. 4/7

Av Schrink - 3 januari 2010 00:18

Stjärnorna på slottet sändes för andra gången för denna gång. Jag hade nog räknat med att Kjell Bergqvist skulle vara den mest karismatiske men att han skulle våga sticka ut hakan så mycket hade jag inte vågat tro. Att en skådis (som faktiskt vunnit stora priser) törs säga det "onämnbara" är ovanligt... alltså att Ingmar Bergman är överskattad och nåt man bara inte får sänka ner till vanlig mänsklig nivå. Ranelid verkade inte heller så förtjust i Bergman men jag skulle gissa att det har andra orsaker än de rent professionella.


För övrigt ,även om jag håller med om att man inte bör driva med folks lyten, finns det nog de kändisar som fått utstå ganska mycket mer skit än Ranelid. Kungen och hans dyslexi till exempel, Kicki Danielsson för att bara nämna några.

Av Schrink - 1 januari 2010 09:36

Det har varit ett hyfsat bio-år. Och jag har sett flera riktigt bra serier på DVD.


De bästa filmerna:

Avatar

En julsaga

Inglorious basterds

Harry Potter och halvblodsprinsen


Bästa filmer/komedi:

The ugly truth

The proposal

Baksmälla


Bästa svenska film:

I skuggan av värmen


Bästa DVD-film:

The lucky ones


Bästa DVD-serie:

Lark Rise to Candleford

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards