Guldkorn

Alla inlägg den 25 januari 2010

Av Schrink - 25 januari 2010 21:59

Varför skrattar inte skådespelarna åt skämten? Det var väl inte värst detta året men nog är de väl så seriösa där de sitter. Annars tycker jag att det var kul att publikfavoriter också kan vinna (Män som hatar kvinnor). Dock fattar jag inte att I Skuggan av värmen inte fick nåt, den var riktigt bra.

Av Schrink - 25 januari 2010 20:35

Efter sex veckor har Avatar dragit in mer pengar än Titanic. Visserligen är biljettpriset högre men ändå, sannolikt kommer den ju att dra in ytterligare en halv miljard eller så. Så alla som inte sett den, tveka inte. Det kommer inte att vara lika häftigt på DVD.

Av Schrink - 25 januari 2010 15:03

Tänk att yngsta dottern fyller 21 idag. Tiden liksom rusar iväg i 200 knyck. Har haft ovanligt  svårt hitta nån present, det blir ett litet hop-plock (utan bindestreck kan man nog undra vad ett hopp-lock är och det ska hon INTE få).


Annars laddar jag för att se avsnitt tre på tredje säsongen av Lark rise to Candleford (går att se via BBC och är den bästa av alla serier just nu). Har haft lite strul med nya telefonen idag men det var bara jag själv som strulade, inte telefonen (som jag f ö älskar. Tänk att man har telefonen bredvid sig i sängen .. nu är det för att det finns ett program med sömnkurva och då ska den ligga på madrassen och känna av när man vänder och vrider sig i sängen).


Jag och maken kan inte bestämma oss vilken hjälorganisation på Haiti vi ska ge pengar till. Man vill ju att pengarna ska gå till nåt vettigt och i nuläget går tyvärr Röda korset bort. Säkert är alla de stora organisationerna ok men ändå, kanske vi väljer Rädda barnen eller Läkare utan gränser.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards