Guldkorn

Alla inlägg den 17 januari 2010

Av Schrink - 17 januari 2010 22:23

Norge har fått två nya finalister, Alexander Stenerud och Maria Arredondo. Island har också haft delfinal, Jogvan Hansen och Hvannadalbraedur drog vinstlotterna. Malta har listat 20 finalister.

Av Schrink - 17 januari 2010 22:17

...ja, på skidåkarna. Att de toppat formen för fort. Jag tycker mig nämligen känna igen detta, att svenskarna vinner en massa tävlingar veckorna före OS eller VM och sedan när det verkligen gäller då är de långt efter.


Sen undrar jag varför de är så måna om att få med alla före detta mästare. Några har inte gjort bra resultat på flera år och då är det väl bättre att låta några unga förmågor känna på hetluften. Pajala till exempel, det vore ju helt galet att inte ge henne en OS-biljett. Det finns även på herrsidan nya förmågor som borde vara med.

Av Schrink - 17 januari 2010 09:55

Kl 18 gick Mord till bords av stapeln hos äldsta dottern och hennes man. Det hade varit vissa frågetecken om det skulle bli av, hennes man hade magsjuka dagen innan, själv fick hon helt plötsligt utslag över hela kroppen, sjumånader gamla sonen fick, ovanpå allt annat, feber. Barnen skulle sova hos bästa kompisarna. Eftersom alla sjuklingarna var i rätt bra skick gick allt bra (sonen sov hemma men var rätt lugn, storasyster var överlycklig att få "sova över" hos sin kompis).


I fyra timmar höll vi våra rollfigurer vid liv, diskussioner, frågor m.m angående det mord som skulle ha inträffat en vecka tidigare. Vi hade riktigt roligt. Därtill hade de lagat en mycket god mat, fyra rätter (jag återkommer till menyn med perfekta viner). Till slut när alla ledtrådar var utdelade fick vi skriva ner vem vi trodde var mördare, vem som hade bästa klädseln och vem som agerade bäst.


Jag ska erkänna att jag varit lite orolig för hur detta skulle gå. Min man är en sån som skulle kunna säga mitt i alltihop att "nä, nu får det vara nog, det här är bara dumheter". Men icke. Gissa vem som vann bästa skådespelarkategorin, jo just han (jag röstade också på honom, han var lysande. Han fick hälften av rösterna).


Vi var inte hemma förrän vid ettiden, såg Stjärnorna på slottet på svt-play också innan vi lade oss.


Men nu är det en ny dag, och skidor, skidor, skidor.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards