Guldkorn

Alla inlägg under november 2009

Av Schrink - 6 november 2009 22:51

Mariette är ju en av mina favoriter och jag förstår inte hur hon kunde hamna så illa till. Bara Erik och Calle kan mäta sig med henne. Men Rabih verkar vara trevlig, gillar bara inte den typen av sång.

Av Schrink - 6 november 2009 21:39

Jag trodde inte Erik skulle fixa att sjunga en Freddie Mercury-låt. Och även om ingen når upp i Mercurys nivå så var Erik helt suverän och klart bäst ikväll. Calle var också bra (det är som om jag tycker jag känner honom, jag tror det beror på att att påminner om Simon i Fristad). Eddie misslyckades totalt men jag hoppas ändå att det blir Rabih som får åka hem för Eddie har en utstrålning som Rabih saknar och förutom ikväll har Eddie gjort rätt bra ifrån sig.


Tove visade ikväll att hon inte är så mogen, vilket ju inte heller är att vänta när hon bara är 16. Men i en tävling måste man tåla kritik utan att sura. Annars lär man sig inte heller av sina misstag.

Av Schrink - 6 november 2009 12:48

Ut åkte idag den inländska artisten med låten How. Samtidigt har sms-reglerna ändrats, max 50 sms från samma mobil under ett dygn. Hur mycket lägger vissa ner på detta (antagligen de som äger bidragen eller personer nära dem)? Det är nog därför det svänger så mycket om rangordningen. Men... jag skulle nog gjort likadant om jag haft ett bidrag som varit nära att komma med (dock ingen som helst risk om jag skulle framföra den själv, jag har ABSOLUT ingen sångröst). Har ju skickat in några bidrag tidigare (inte detta år) på vanliga vägen men de har nog åkt rakt ner i soptunnan är jag rädd. Men skam det som ger sig

Av Schrink - 6 november 2009 07:43

Nämnde tidigare att How-sångerskan/låtskrivaren varit med i Mello i Island. Även Siberia verkar ha professionella musiker, dock är själva gruppen nyligen konstruerad (men de nämner att platta är på väg. Osignade?). Min åsikt är i alla fall att jag röstar inte på sådana (även om det är en av de bästa av kvarvarande). Rätt ska vara rätt. Det här med webbjokern har haft vissa fallgropar som jag tycker de borde tänka över, de som bestämmer.

Av Schrink - 6 november 2009 07:37

Idag ligger åter ett litet snötäcke på gräsmattan utanför köksfönstret där jag äter min frukost. Det torde väl tina bort som igår men när man är ute känner man att nog börjar vintern knacka på dörren. I helgen måste däcken bytas, törs inte köra en vecka till på sommardäck.


F ö är det nästan stiltje å läsfronten, har börjat på Hobbiten men mer än en cd har det inte blivit. Slutar tidigt idag, hoppas jag kan koppla av med en bok. Det är synd, när det är riktigt mycket att göra på jobbet skulle man som mest behöva kunna koppla av när man kommer hem, men det är då det inte funkar. Yr omkring utan att göra nåt vettigt, ser nån film, startar en tvättmaskin (Fråga: Varför är det så mycket enklare att tvätta, torka, tumla än att sortera in. Hos oss ligger ofta ett berg av ren tvätt ovanpå tvättupphängningshyllorna-ibland en hel vecka tills det inte finns utrymme för blöt tvätt. Det borde inte vara jobbigare att sortera in).


Av Schrink - 5 november 2009 16:38

Idag försvann låt nummer 10. Rätt låt försvann enligt min åsikt (se tidigare inlägg). Har ännu inte röstat, ingen idé förrän på slutet (om "fel" låt leder). Är väl lite snål. Tror egentligen inte att nån av dessa låtar har så stor potential men det är alltid svårt att säga innan man sett arrangemanget och artisten.

Av Schrink - 5 november 2009 07:28

Vaknade i morse till höstens första riktiga snö (några flingor har jag väl sett bara). Det torde ju försvinna för det är lite plusgrader men man blir lite orolig eftersom sommardäcken är på. Får lov att köra försiktigt.

Av Schrink - 4 november 2009 23:21

Förhandsvisning på bio, svenska filmen Så olika. Många bra skådespelare, Rolf Lassgård var riktigt bra. Filmen handlar om två systrar, den ena jobbar med TV-produktion, den andra har precis blivit finansborgarråd i Stockholm. Runt dem förändras många relationer, det är en riktigt feel-good-film faktiskt, om än den känns lite för pretentiös i vissa delar. Men klart sevärd. Betyg 7/10

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards