Guldkorn

Alla inlägg under november 2009

Av Schrink - 23 november 2009 18:11

Jag har ett bra jobb, jag trivs iregel bra. Men just nu känns det som om jag vill fly från alltihop. Jag har jättebra arbetskamrater, särskilt en person som jag jobbar väldigt tajt med. Tyvärr jobbar hon just nu bara varannan vecka. Men det är såna där saker i periferin som bara strular och just nu orkar jag knappt ta tag i de grejerna fast jag vet att det bara blir sju resor värre om jag inte gör nåt radikalt.


Ikväll blir det bio, det är ju kul. Och så har jag köpt Harry Potter-filmen som kom idag. Små guldkorn i sandberget.

Av Schrink - 22 november 2009 21:57

Filip och Fredrik nästan krossade motståndet ikväll. Jag och min man har varje söndag diskussioner kring programmet (hur mycket de får träna i förväg, om frågesportsknapparna är triggade för jämnare resultat och - framför allt, vem håller vi på). Jag håller givetvis varje söndag på gossarna F o F, och trodde väl i min enfald att "det gör väl alla" (det sa min son också) men min man är inte alltid så mainstream. Så nu skyller han motståndarförlusten ikväll på att matchen var uppgjord. As if.

Av Schrink - 22 november 2009 16:21

Kolla in min nya omröstning, sju underbart roliga klipp från youtube av

kända svenska komiker. Dessa sketcher kan ses hur många gånger som helst tycker jag. Själv väljer jag nog Sissela Kyles gamla sketch från TV-serien Smygtittarna (som jag inte kan förstå varför de inte släppt på DVD, en av de bästa komik-serier som gjorts).


Rösta på din favorit (lite längre ner på sidan)

Av Schrink - 21 november 2009 21:32

Så har Robinson börjat igen. Det brukar ju ta några lördagar  innan man fått grepp om personerna. De visade mer från killarnas camp förstås eftersom de skulle rösta ut någon. Men nog var det väl korkat att inte passa på att rösta ut nån större vinnarkandidat. De gör aldrig så utan väljer de svaga först.


Sen blev jag irriterad på mannen (inte lärt mig några namn, är ju närmast minnesbefriad när det gäller namn) som talade om hur hemskt alltid var att förlora mot kvinnor. Vad är det för könsdiskriminering. Det beror ju på vilka tävlingar det är, varför skulle kvinnor ha mindre chans i en balanstävling. Nej, såna upprätthållare av patriarkatet vill jag inte veta av.

Av Schrink - 21 november 2009 20:19

Luftslottet som sprängdes har premiär nästa helg, men jag kommer att se förhandsvisning på måndag, återkommer med lite intryck. Ser fram emot filmen rätt mycket.


Sen är det ju Avatar man väntar på. Filmen som ska ta 3D till nya dimensioner. Kan knappt bärga mig och kommer nog att försöka få premiärbiljetter (här blir det nog inga gratis förhandsvisningar).


The imaginarium of Dr Parnassus kommer juldagen. Det är ju en film som är kraftigt fördröjd pga Heath Ledgers död bla. Många stora skådespelare har fyllt ut det Ledger skulle ha spelat och det är klart att filmen haussats pga omständigheterna. Det blir i alla fall spännande att se filmen.


Göta kanal3 som också kommer till jul känns väl inte lika efterlängtad. Det borde ha räckt med två filmer.


Sherlock Holmes på nyårsdagen är en annan film jag väntat länge på. Med Robert Downey Jr som Holmes och Jude Law som dr Watson. Jag har länge, länge undvikit filmer med Downey Jr men efter Zodiac har jag ändrat uppfattning och han blir bara bättre för varje film.


Om man ser ännu längre är det ju förstås Shutter Island som är höjdpunkten. Den skulle ju ha haft premiär redan men det blev uppskjutet.

Av Schrink - 21 november 2009 00:59

....att Erik hängt lös i Idol. Jag har lyssnat lite på tv4 play och jag måste hålla med om att det inte var hans bästa kväll men ändå.


Nu börjar det dra ihop sig, nu är mina tre huvudfavoriter kvar plus en till (den som antagligen vinner hela tjotabalongen). Ikväll var Calle bäst, ingen tvekan. Men han vinner ju inte tror jag.

Av Schrink - 21 november 2009 00:54

Vi åt middag på restaurang Invito, första gången vi var där. Trevligt ställe, snabb betjäning. Jag åt Agnello alla griglia (lamm),drack Feudo Arancio nero d´avola (rött vin från Sicilien). Mycket gott. Maken åt filetto di manzo (oxfilé) och drack öl till maten. 

Betyg 4/5

Av Schrink - 21 november 2009 00:47

Showen Elvis forever gästade Umeå ikväll. En del (inte så många tror jag) hade ätit före showen (vi också men inne i stan). Det var två sångare, Jack Baymoore och Henrik Åberg. Baymoore var faktiskt usel, han höll inte de högre tonerna alls och första halvan av showen sjöng han 75% av låtarna. Andra delen var mycket bättre, Åberg är grym på vissa typer av låtar, How great thou art sjöng han så håren reste sig. Hade han sjungit själv hade betyget för showen blivit högre, nu får det räcka med 5/10

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards