Guldkorn

Alla inlägg under oktober 2009

Av Schrink - 22 oktober 2009 21:25

Jag och min (vuxna) dotter har varit och sett tecknad film. Igen. Vi är ju så barnsligt förtjusta i sånt här. Särskilt den nya 3D-tekniken är så tjusig. Det här är också en ganska rar historia om en pojke och en flicka som träffas som små, gifter sig, blir gamla o.s.v De hade en dröm om att åka till Sydamerika...

Jag har sett en 3D-film tidigare, det var Ice Age. Den hade nog lite häftigare effekter, men det uppvägs av att det här är en mycket bättre historia. Dock inget för små barn. Jag satt bredvid en typ fyraåring och hennes mor. Den flickan var ganska rädd stundvis. Annars kan jag väl nämna att cirka 75 procent av publiken faktiskt var vuxna, så många är nog nyfikna på 3D. Ser nu fram emot Jim Carrey som Scroouge (så stavas det nog inte, ser inte rätt ut).

Betyg 7/10

Av Schrink - 21 oktober 2009 18:34

Resten av låtarna:

101 Ytterligare en topp 20 som jag inte fattar

102 Svårt få en bild av hur den skulle låta med riktig sångare

103 e här söta tjejerna gör en riktigt kul låt

104 Nästa Alcazarvarning (jag är allergisk ska ni veta)

105 I annat sammanhang kunde det här vara lite kul

106 Ok men inte mer

108 Ok, låter som en mix av flera andra låtar i samma genre

111 Trist

112 Rätt fin låt

113 Bästa i sin genre

116 Rätt bra

117 Kul video

120 Riktigt dåligt

121 Så trist

122 We are the world - not

125 AC/DC wannabes

126 Dålig

129 Tråkig

137 Tråkig igen

139 Ok. Kanske. I förhållande till de två föregående

140 Jag gillar italiensk musik, men det här var inte nåt vidare

141 Ok. Men videon lyfter ju inte låten precis

143 Ok men lite slätstruken

149 Borde ju inte vara nån vinnare

150 Rap, nej tack

153 Rätt bra. Men sticker inte ut tillräckligt

157 En av de bättre låtarna

158 Den här gillar jag ju och jag vet inte varför. Den enda jag kan nynna

159 Fin låt. Är bara lite tveksam om Mello är rätt. Men den här skulle jag definitivt ha i ipoden

162 Menlös

164 Rätt kul

165 Inte nåt som sticker ut

167 Inte skulle det väl bli "Sweden 12 points" i Oslo

168 Melodin fin men texten känns krystad

172 Brittpop utan nåt som fastnar

173 Rätt charmig kille som sjunger, han går genom rutan. Låten inte lika medryckande

174 Rätt bra. Ska lyssna mer

176 Stämmer rösten med sångaren?? Låten ok

179 Inte så dålig låt

180 Tråkig

181 Den här killen har varit nitisk och fått med mer än en låt till andra omgången. Den här är dock sämre



Av Schrink - 21 oktober 2009 18:26

Nu fortsätter vi med 51-100

51 Vissa delar är bra, andra delar inte lika bra

52 Ok men låten lyfter inte riktigt

55 Den här låten växer. Ganska bra faktiskt

61 Sånt här avskyr jag. Alcazarvarning

62 Bra låt, bra röst men hon måste jobba med uttalsproblemen (she-ar på s-ljud)

63 Ok låt som man glömmer fort

64 nix

67 Meningslös

69 Not my cup of tea men rätt fin amatörvideo

70 Nej

71 Okej men inte mer

73 Rätt fin grundmelodi men sån här låtar blir lite platt fall

74 Med rätt arrangemang skulle den här kunna funka

77 Rätt bra låt men sångarbyte ett måste. Engelskan!

78 Nu somnade jag

80 Nej

81 Denna på topp 20? Inte var det då min röst som avgjorde

82 Schlagerfestivalen 92 kanske

84 Den här låten har jag missat, för den är bra. Dessutom bra musik och de skulle kunna sjunga själva

86 också riktigt bra. Har nog bara lyssnat i början, ge inte upp för den lyfter väldigt mycket. Orientalisk touch.

87 Nej men hjälp

88 dansbandskampen kanske?

89 Inte så dålig men inte min typ av musik

90 Fel forum

91 Enformig

93 Ok. Med en lite raspigare röst. Magnus Bäcklund?

94 Nej

95 Absolut urdålig

96 Jag avskyr såna här låtar

98 Förlålt men nasalsången gör mig galen. Annars är nog låten ok. Men stor plagiatvarning på Roxette (It must have been love)

99 Försvinner direkt


Av Schrink - 21 oktober 2009 18:16

Mina amatörmässiga kommentarer till låt 1-50 av de kvarvarande. Jag är väldigt ologisk i mitt musiklyssnande och kan oftast inte förklara varför jag gillar en låt eller inte.

1  Bra låt, men annan sångare vore nog att föredra

4 Riktigt dålig

6 Lite tråkig låt men den är väl ok

8 Den här låten blir bättre. Ska lyssna mer

9 Nej

10 Ligger på topp 20. Har hela skolan SMSat?

11 Faktiskt rätt ok låt. Här drar nog den dåliga inspelningen ner tyvärr

13 Rösten bättre än låten som är informig

16 Ok utan att sticka ut

24 Typiskt låttyp som jag inte gillar

26 70-talsdansband ska väl inte vara med i Mello 2010

27 Och ska det vara Gyllene tider ska det väl vara äkta vara

29 Med riktiga sångare är det här en bra låt.

30 Rätt meningslös

33 Alldeles för patetisk text

35 Disneyvarning

38 Urk

40 Som Markoolios Värsta schlagern fast mycket sämre. Hur skulle den här texten göra sig i engelsk översättning?

41Rött fub ballad men den passar nog inte i det här sammanhanget

43 Den här låten är jag lite kluven till, det urdåliga uttalet stör nog. Jag ska lyssna mer på denna.

44 Fortfarande dominerar den här i mina öron. Riktig feel good- låt

47 Musiken bättre än texten och sången

48 Absolut en av de fem bästa

49 Rätt ok i sin genre. Aldrig nåt jag skulle ha i ipoden. Lite lik nån låt jag inte riktigt hittar i minnet

50 Fy


Av Schrink - 21 oktober 2009 14:01

När jag såg upplägget för webbjokern sa jag direkt att låt nummer ett har en fördel. Nu ser vi en lista på de 20 låtar som fått mest röster och nog är det en märklig övervikt på låtar på första halvan, bland annat nummer ett. Men hur kan låt nummer 58 har röstats bort? Jag hoppas bara, som jag väl sagt några gånger tidigare, att det inte med självklarhet ska vara demosångaren som framför bidraget i mello för det kan på sina håll bli riktigt pinsamt. Nu ska jag kolla igenom horden av låtar igen, dock inte idag tror jag för Dan Brown pockar på uppmärksamhet.

Av Schrink - 21 oktober 2009 13:24

Jag ville ju köpa Den förlorade symbolen där den var billigast när den släpptes idag. Det var tyvärr på Ica Maxi. Jag börjar jobba klockan åtta, Ica öppnar klockan åtta, men jag tänkte att man springer ju snabbt igenom, scannar ut sig och sedan är jag på jobbet till morgonmötet kvart över åtta i alla fall. Trodde jag.

Jag gick runt två varv i den rätt stora butiken. Det fanns en stor skylt om den bok jag sökte. Men inga böcker. Efter att ha sökt en bra stund hittade jag en man som jobbade på bokavdelningen. "Var det idag?" fick jag till svar när jag frågade om boken. Men han hämtade vänligt ett ex ur lagret och sa "ja, det är extrapris idag". Lämnade scannern för att betala med kort när jag upptäckte att priset inte stämde. Gick till en bemannad kassa, sa att jag avbrutit scanningen och ville betala. Nej, det gick inte, måste betalas i särskild kassa. Som förstås var obetjänad. Hon ropade och ringde och till sist kom en personal. jo mycket riktigt,de hade fel pris. Så hon började ringa runt de olika avdelningarna, ingen svarade. Då sa jag lite försiktigt (jag är rätt försiktig av mig tills stubinen runnit ut men då är jag dynamit, jag lovar) att hon kunde ju bara dra av den felande summan. Tyvärr,det fick de inte göra, de måste ha nån kod för att ändra priset.


Klockan var över halv nio när jag kom till jobbet, då var morgonmötet redan avklarat. Och jag insåg att jag mycket hellre skulle ha betalat de typ 15 extra kronorna det hade kostat att köpa boken på Coop (bor nästan där) där det aldrig strular så här. Hoppas nu boken är värt detta.

Av Schrink - 21 oktober 2009 07:20

Idag släpps den översatta versionen av Dan Browns Den förlorade symbolen. Ska försöka hänga på låset där den säljs billigast. Sen jobbar jag halvdag idag och imorgon och jag ser nog mig själv hopkurad i favoritfåtöljen, möjligen inlindad i en pläd, med största tekoppen vid sidaon om och sen med näsan i boken tills den är utläst. Har nog för höga förväntningar, det är inte bra men det är ju Browns eget fel för de två tidigare Langdon har ju varit så extremt bra.

Av Schrink - 21 oktober 2009 07:17

Förhandsvisning av Zombieland. Maken och 17årige sonen såg den. Båda tyckte nog att den var rolig. De är ju sällan så utsvävande i sina besrivningar av filmer ("rolig", "häftig", "värdelös" är väl ungefär deras betygsskala).

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards