Guldkorn

Alla inlägg under oktober 2009

Av Schrink - 29 oktober 2009 20:54

En av huvudpersonerna i denna deckarkomedi heter John F Gerry Svenne Mattson. I denna bok involveras han i handel med en gul shilling banco (dyrt frimärke). I den invecklade fortsättningen på denn historia blir den stora hunden en viktig del.

Redan första minuterna sitter man och småskrattar, boken är humoristiskt skriven (och utmärkt uppläst av Lennart Jähkel). Betyget blir 5/7

Av Schrink - 29 oktober 2009 19:37

Igår kväll var det en otäck bilolycka i Umeå. Fyra tonåringar kvaddade bilen och två av dem dog. Antagligen var det viss halka. Vi tänker nog alla på anhöriga och även de som överlevde mår nog jättedåligt.

Av Schrink - 29 oktober 2009 07:46

Man blir så lycklig när det är morgon och man inte har blivit störd av jobb på hela natten. Även om jag sover riktigt uselt såna här jobbpass så har man sluppit masa sig upp och in i en kall bil o.s.v Och nu har jag inget inplanerat nattjobb förrän nån gång i december (om jag inte blir påtvingad nåt).


I Umeå är det annars inte någon rolig dag, två ungdomar omkom i natt i en bilolycka, två allvarligt skadade. Mina yngre barn är i samma ålder och det kan vara kompisar, jobbarkompisarnas barn ... hur som helst vilken smärta i dessa familjer. Killar i 18-19-årsåldern har ofta ett behov av att visa vad de kan och kör nog fortare än vad tjejerna gör (om man nu får generalisera) och jag tror tjejerna är orsak till färre olyckor. Min son ska snart ta körkort och det är med blandade känslor jag tänker på det.


Nu måste jag skynda mig till jobbet.

Av Schrink - 28 oktober 2009 19:30

Snälla ni som slösar pengar på att SMS-rösta på webbjokern. Hur skulle låten Eurovision låta i internationella sammanhang? Och Lite sex och lite spex, det kan ju bara var såna som avskyr melodifestivalen som röstar på en sån nödrimsdansbandswannabesong. Där fick jag till det.

Av Schrink - 28 oktober 2009 19:19

Men... de bästa låtarna är borta. Nummer 44(Floating freely), 48(Forgive), Tills livet skiljer oss åt(vet inte vilket nummer den hade).


Nå, nu är det de 50 kvarvarande det gäller. Det går ju snabbare och snabbare att lyssna igenom i alla fall. Dessa har jag idag plockat ut som bäst. Men inte tror jag att det är så många som skulle ha en chans utanför Sveriges gränser (ja, inte inom heller även om det finns några undantag).

All the things

How (men hon måste skärpa uttalet)

I´ll make you want me

Kom till mig

När det var vi

När vi har landat

Open up your heart

Promised land

The sweetest days

When it comes to that


Och så måste jag ju ta med Rock´n´roll rehabilitation. Heja Umeå.

Jag hade i alla fall fel om att låt nummer 1 skulle vinna för att folk inte orkar lyssna på alla.

Av Schrink - 28 oktober 2009 07:28

Det måste vara psykiskt. Varje gång jag ska ha nattjobb känner jag mig sjuk innan, ont i musklerna. Har sovit bra, värmen är tillbaka i huset så det måste vara att jag vet hur många timmar jag har framför mig.

Jag har i alla fall börjat på en trevlig talbok, Den poetiska hunden av Tomas Arvidsson. Jag skrattade redan vid inledningen när rollistan lästes upp. Återkommer när den är utlyssnad.

Av Schrink - 27 oktober 2009 20:15

De har slagit av centralvärmen på grund av vägarbete. Hela dagen. Jag hade glömt bort detta och började tro att jag skulle få feber, jag frös så. Men frossan hade alltså andra orsaker. Jag går nog och lägger mig under täcke och ser en film. Måste somna tidigt ikväll jag har nattarbete imorgon om det vill sig illa.

Av Schrink - 27 oktober 2009 16:16

Jag var på besök hos dotter och dotterdotter idag (dottern syns på fotot längst upp). Hon är just nu inne i rollekar. Mamma får alltid vara bäbisen.

"Mamma, du är bäbisen.....du, barnet, har du riktigt stora tissar?".


Nog är ungar bra härliga





Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards