Guldkorn

Alla inlägg under oktober 2009

Av Schrink - 11 oktober 2009 08:17

Jag såg inte hela körslaget igår men av de körer jag såg hade Andreas Lundstedt lyckats bäst. Lundstedt är inte nån favorit för mig, tvärt om egentligen, men sånt kan man ju inte hänga upp sig på. Tyvärr tror jag att det var just en sån sak som gjorde att de åkte ut. Olas grupp var ju riktigt dåliga, likaså Stefans lag (kanske ser ungefär samma personer på Körslaget som de som röstade fram Larz Kristerz till vinst i Dansbandskampen). Så här var det ju ifol också, synd för det är ett ovanligt roligt musiktävlingsprogram annars.

Av Schrink - 10 oktober 2009 12:57

Jag har hunnit lite längre in i boken nu. Man slås av att Mankell måste ha influerats av vissa föfattarkolleor när han byggt upp denna story. Boken är inte alls dålig men det känns inte som en Wallander-deckare. Men det är väl så att alla vill utvecklas på nåt sätt. Se bara på Arne Dahl som skrivit bland de bästa svenska deckarna. Och så raserar han sin dekalog med den (förlåt men det är min ärliga åsikt) patetiska Elva. Nu ska jag betona att Den orolige mannen inte alls rör sig på den nivån, den här boken är ändå klart läsvärd (hittills) (och helst med annan uppläsare men det är ju en smaksak).

Av Schrink - 9 oktober 2009 22:12

För första gång har jag sett det mesta av idol-kvalet. Det är flera riktigt bra blivande artister med i idol. Ikväll tycker jag nog att Mariette Hansson var. Gillar också Kalle Cristiansons rockröst även om han inte sticker ut så mycket och Erik har riktigt bra röst. Givetvis gjorde Umeås nya stolthet Tove bra ifrån sig och torde ju gå vidare med lätthet. Några var väl mindre bra, lite nervöst på vissa håll. Annars var det tråååkiga låtar ikväll.

Av Schrink - 8 oktober 2009 21:53

För alla Melodifestivalsentusiaster - glöm inte att den nya web-jokeromröstningen börjar den 14 oktober. Ska bli kul att se vilken kvalitet det är på bidragen.

Av Schrink - 8 oktober 2009 21:49

Jag har börjat att lyssna på senaste Henning Mankell, en Wallanderdeckare. Krister Henriksson läser och det är lite dubbelbottnat. Dels spelar han ju Wallander på film, dels kopplar jag mest ihop honom med uppläsningen av Harry Potter. Boken har väl inte börjat alltför nervkittlande, har lyssnat cirka fyra timmar så det hinner väl byggas upp lite spänning. Hoppas jag.

Av Schrink - 7 oktober 2009 22:09

Vill bara påminna alla musikälskare att det är Umeå jazzfestival snart. 22-25 oktober. Jag vill tipsa om lördag, då spelar FRISTAD. De kommer troligen att spela de låtar de håller på att spela in i studion just nu, och sedan ytterligare några låtar. Mitt hjärta klappar för dessa gossar.

Av Schrink - 7 oktober 2009 22:06

Jag har jobbat en dag efter semestern och är redan så trött i huvudet. Men det blir lite trevligheter också, min lilla dotterson ska ha namnfest (nymodighet istället för dop) till helgen. Då kommer farmor och farfar också och kanske kusinerna från Kalix. Jag måste hitta nån present, det blir lite knepigare. Har en liten idé i alla fall.

Av Schrink - 6 oktober 2009 17:01

Dotterns pojkvän (sångare i Fristad) har fixat gratis Spotify åt mig, nåt jag är mycket glad över. Han blev väl less på att jag lånade hans (i ett obevakat ögonblick fick jag hans lösenord. Har dock försökt att bara använda det när han inte är hemma).


Nu ska jag göra spellistor.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards