Guldkorn

Alla inlägg under oktober 2009

Av Schrink - 14 oktober 2009 19:49

Man kan läsa på gylleneskor.se att en av idoldeltagarna eventuellt är aktuell för Melodifestivalen. Kan det vara möjligt? Skriver inte TV4 kontrakt med deltagarna och hindrar dem att delta i konkurrerande TV-kanals program? Vi får väl se. Några misstänkta artister finns det ju redan utifrån vilka som skrivit låtar som kommit med. Andreas Johnson, Lili och Sussie, Ola Svensson. Men av dessa är väl Ola S den säkraste deltagaren tror jag. Det tar ju ett antal veckor innan vi vet artisterna.

Av Schrink - 14 oktober 2009 19:31

181 låtar...ja, allt är väl inte precis låtar. Men jag har några som vid första lyssning sticker ut litegrann. En del andra låtar är bra men framförandet är alltför undermåligt (sannolikt ska väl låtskrivaren göra låten själv och då funkar ju inte vissa röster). Följande nummer är på plus efter en lyssning:

1,21,22,  44, 48, 49, 57,

58, 62, 86, 103, 108,,111,

112, 113, 132, 157, 158,

159, 173, 174, 181


Av Schrink - 14 oktober 2009 15:50

Jag har lyssnat på mer än 50 bidrag på Web-jokern. Det är minsann inte många låtar som är acceptabla. Högst var femte låt är över huvud taget uthärdliga att lyssna på. Det är synd för nog finns bra sångare och bra låtskrivare. Sen måste man ju tänka bort att det är amatörmässig utrustning för det går ju att fixa. Återkommer med möjliga bidrag när jag lyssnat igenom alla. Hittills tror jag mest på bidrag nr 001. (antagligen lyssnar flest på de första låtarna för många orkar inte höra allt och det tjänar de första låtarna på)

Av Schrink - 14 oktober 2009 12:01

Lika spännande varje år. Vi får väl analysera vilka artister som kan vara kopplat till detta. Vissa är väl självskrivna. Har en timme kvar av jobbet så jag får återkomma med mina amatörmässiga tankar kring detta.


1. "A place to stay", text och musik Torben Hedelund.

2. "Doctor, doctor", text och musik Tony Nilsson och Mirja Breitholtz.

3. "Headlines", text och musik Tony Nilsson och Peter Boström.

4. "Heaven or hell", text och musik Håkan Larsson med flera.

5. "Hippare hoppare", text och musik Mats Nilsson, Douglas Leon med flera.

6. "Human frontier", text och musik Tobias Johnsson och Annelie Axelsson.

7. "Hur kan jag tro på kärlek", text Kenneth Gärdestad, musik Tony Malm och Niklas Lundin.

8. "I did it for love", text, "Dille" Didriksson och musik Christian Wejskog.

9. "Idiot", text och musik Niklas Jarl och Per Aldeheim.

10. "Innan alla ljusen brunnit ut", musik Stefan Woddie, text Danne Attlerud.

11. "Jag vill om du vågar", Pontus Assarsson, Jörgen Ringkvist med flera.

12. "Magisk stjärna", musik Micke Wennborn och text och musik Py Bäckman.

13. "Manboy", Fredrik Kempe, text och musik, Peter Boström, musik.

14. "Manipulated", text och musik Sara Lundbäck, Erik Levander med flera.

15. "Never heard of him", Figge Boström och Anna Eng text och musik.

16. "Roadsalt", text och musik Daniel Gildenlöv.

17. "Run", text och musik Niklas Arn, Gustav Eurén med flera.

18. "Singel", text och musik Håkan Bäckman med flera.

19. "Stopp", text och musik Mikaela Stenström och Dimitri Stassos.

20. "This is my life", text och musik Christian Lagerström och Bobby Ljunggren.

21. "Thursdays", text och musik Thomas G:son, Peter Boström med flera.

22. "Tonight", text och musik Sharon Vaughn och Anders Hansson.

23. "Underbart", text och musik Lina Eriksson och Johan Moréus.

24. "Unstoppable", text och musik Dimitri Stassos, Alexander Kronlund, Ola Svensson med flera.

25. "We can work it out", text och musik Bobby Ljunggren, Marcos Ubeda och Andreas Johnson.

26. "Yeba", text och musik Thomas "Tiny" med flera.

27. "Åt helvete för sent", text och musik Nina Eriksson, Mårten Eriksson och Susie Päivärinta.

Av Schrink - 13 oktober 2009 21:06

Linda Wallander har träffat en man och blir gravid. Wallander träffar föräldrarna på en middagsbjudning och tycker nog rätt bra om åtminstone fadern. Så försvinner fadern och så småningom kommer en spionhärva fram i ljuset. När även modern försvinner blir det riktigt knepigt.


Boken börjar segt men blir bättre så småningom. Slutet är dock utdraget och inte alls spännande och sänker boken rätt rejält. Jag har väl aldrig vurmat så mycket för Wallanderböckerna, jag tycker att Mankells överlägset bästa bok är Danslärarens återkomst. Men nog har flera tidigare Wallanderböcker ändå varit hyfsat spännande. Här hade jag nog kunnat använda tiden till nåt annat. Tyvärr. Betyg 3/7

Av Schrink - 13 oktober 2009 20:36

Mankell-boken är rätt ok men lååångsamt läst av Krister Henriksson. Så svårt att upprätthålla koncentrationen. Men nu är det mindre än en timme kvar att lyssna på. Sedan hoppas jag att jag orkar läsa Kretsen som ligger där och väntar. Jag har flera andra vanliga böcker på kö, det gäller bara att orka. Jag ska vara ledig på fredag, vara helt ensam och bara lata mig. Innan dess ett berg med jobb, ett skrivbord så belamrat med ofärdigheter att man nästan inte vågar öppna dörren till kontoret.

Av Schrink - 11 oktober 2009 22:47

Vi hoppade över filmatiseringen om den s.k Hagamannen och såg istället Evan Almighty. Uppföljare blir ju nästan alrig lika bra och nog var Bruce Almighty bättre. Den här filmen blir lite för mycket en mix av nåt slags budskap och humor, där humorn inte är så påtaglig. Men filmen var lite söt också. Betyg 5/10

Av Schrink - 11 oktober 2009 18:10

Min svårson och hans bror gick på sportpub igår kväll för att heja fram Sverige till seger mot Danmark i den ganska avgörande kvalmatchen. Möjligen på grund av en domarmiss förlorade som bekant Sverige. Och hela denna förmiddag låg de stackars gossarna helt utslagna av sorg, grönvita i ansiktet av bitter grannlandsosämja. Så det kan gå. Den enda ratt de två kan hålla i idag är den berömda Gustavsbergsbussen

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards