Guldkorn

Alla inlägg den 16 september 2009

Av Schrink - 16 september 2009 19:57

Vad köper man till en 80-årig skogsman när man själv aldrig ens plockar bär? Jag for på stan idag (även för att hämta förhandsbiljetter till en skräckfilm som jag garanterat inte ska se själv, det blir sonen o hans kompisar) och gick i alla tänkbara affärer. Hade tänkt hitta nån trevlig bok om älgar, svamp eller liknande och så fästa lite trisslotter i. Men det fanns bara urtråkiga böcker. Sen tittade jag på ljuslyktor men de kan ju gå sönder i posten. Kanske en sån där ram där man kan stoppa i SD-kort och se sina bilder digitalt (han har precis köpt digitalkamera, men har ingen dator utan måste väl lämna in Sd-kortet för framkallnng) men det blir ju knepigt när han ska tömma kortet. Nu är jag tillbaka på ruta ett, d v s jag har ingen aning.


När han fyllde 70 fick han en uppsättning oljefärger och verktyg för att göra ådringsmålning. Vet inte riktigt hur det gick för honom med detta.


Hade vi haft tid skulle vi nog ha åkt dit, men det är 30 mil och det hinns bara inte med. Det kommer säkert att sluta med att jag köper ett gäng trisslotter och skickar i ett kuvert. Trist.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards