Guldkorn

Alla inlägg den 11 september 2009

Av Schrink - 11 september 2009 23:39

Jag tog inte med laptopen till Stockholm, därför har jag inte kunnat läsa klar Passageraren. Jag har istället lyssnat på Fiskarens garn. Och det går att sammanfatta i en mening_ Totalt bortkastande av tid.


Det ska väl vara nån slags fantasy-berättelse men jag lyckades då inte få nåt grepp om historien. Jag ska erkänna, jag orkade inte lyssna klart men efter drygt halva boken törs jag drista mig till betyget 2/7 (som vanligt sparar jag ettan till ännu groteskare verk).

Av Schrink - 11 september 2009 08:26

Den sydafrikanska guldmedaljören Semenya undersöks och det måste väl göras. Men det är synd om henne. De verkar ju ha konstaterat att det inte rör sig om doping, alltså kan hon ha något syndrom eller kromosomavvikelse (om hon verkligen har förhöjda värden av manligt hormon, man vet ju aldrig vad som är sant i tidningar). Givetvis kan inte en person som har fördelar av t ex testosteron tävla mot andra kvinnor men det är ändå otroligt tragiskt. Hon kanske aldrig vetat att hennes könstillhörighet varit osäker.


Enl (förstås obekräftade uppgifter) tidningar ska hon få behålla medaljen och det känns bra. Hoppas det känns ok även för de som kom 2-4 i samma tävling. För det är ju det enda humana att göra.

Av Schrink - 11 september 2009 07:03

Mötet jag var på slutade vid 15-tiden igår. Jag hade tänkt shoppa lite men hade absolut ingen inspiration. Såg en rätt snygg klänning men orkae inte prova. GIck förbi Cecilia Frode, senare ocskå Lajla Bagge. På Rigoletto köpte jag biobiljett och där, visade det sig, skulle det vara galapremiär på The ugly truth (som jag sett för flera veckor sedan på förhandsvisning). Vinglas på rad tillsammans med olika tilltugg. Men kändisarna strömmade nog in när jag satt i en annan biosalong och gottade på en flaska Mer och torkad ingefära (de har så god torkad ingefära på Saluhallen vid Hötorget, och ingefära är bra mot nästan allt). Nu ska jag duscha och byta kläder och så snart dottern kommer med bilen ska jag till jobbet.  

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards