Guldkorn

Alla inlägg den 25 augusti 2009

Av Schrink - 25 augusti 2009 20:57

Lars Kepler, som vi numera vet är författarparet Ahndoril, har författat Hypnotisören. Erik Maria Bark har tidigare jobbat med hypnos och förmås nu göra ytterligare en hypnotisering då en ung pojke är enda överlevande i en mördad familj.


Nu är ju denna bok så upphaussad så man har säkert högre förväntningar än annars men boken är inget som sticker ut. Det är en rätt bra story men jag tycker den har några sämre partier. Sen lyckas de inte riktigt få mig att sympatisera med någon av karaktärerna, något som t ex Arne Dahl eller Roslund-Hellström alltid lyckats med. Men upplösningen är ändå rätt ok. Är lite vacklande om betyget, vi säger väl i nuläget 5/7 (i alla fall inte mer)

Av Schrink - 25 augusti 2009 17:42

Min 17-årige son brukar gå hårt åt de daim-cappuccino jag ibland köper. Jag är rätt förtjust i dom själv så ibland köper jag två lådor och gömmer den ena. Nu senast lyckades jag aldrig hitta den gömda lådan. Men däremot låg en tom cappuccino-påse på diskbänken. Det slutade med att min son fick visa var jag hade gömt lådan. Som var nästan tom. Det är lite "sit com"-varning på det (ibland känns det som om hela vår tillvaro skulle kunna vara en sit com. Men så är det väl i många tonårsfamiljer.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards