Guldkorn

Alla inlägg den 13 augusti 2009

Av Schrink - 13 augusti 2009 23:00

Jag hade bestämt mig för att vänta med att köpa säsong 2 av Lark rise to Candleford. Men, med viss hjälp från båda döttrarna, föll jag för frestelsen ändå. Sen bestämde jag mig för att bara se nåt avsnitt då och då så den skulle räcka ett tag. Fick boxen i förrgår. Har sett fem avsnitt av tolv. Skulle nog kunna ligga vaken hela natten och se resterande sju avsnitt, men jag får nöja mig med ett avsnitt ur Dr Quinn.


Det finns ju inga fler säsonger av Lark rise. Hoppas serien fortsätter, den är otroligt bra. Sällan jag och BÅDA döttrarna tycker att samma film eller serie är bra. T.o.m äldsta dotterns man (som gillar svartvita polska filmer som är filmade med skakig handkamera och... Bergman förstås) gillar den. Fattar inte att inte svensk TV köpt in den.

Av Schrink - 13 augusti 2009 09:29

Stefan Spjut har skrivit denna bok. Reine Brynolfson är uppläsare. Men jag är nog alldeles för ytlig och i behov av lättåtkomlig underhållning för detta gav jag upp ganska snart. Trots att Brynolfson en en mycket bra uppläsare. Nej, sånt här är ingenting för mig.


En kollega älskar Hornblower. Ungefär som med mig och Harry Potter (läst flera gånger t.ex) Jag har sett filmen Master and commander men inte läst några böcker. Jag har en engelsk talbok, troligen den första i serien. Tjusig engelsk uppläsning får nog överta min uppmärksamhet från Brynolfson. Jag ska ut och promenera bort några hekto av semesterförlustelserna. Och köpa frimärken.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards