Guldkorn

Alla inlägg den 12 augusti 2009

Av Schrink - 12 augusti 2009 18:12

Igår var vi på förhandsvisning av den mycket roliga filmen Ugly truth. Nästa vecka är det Beck och nu idag har jag fått hämta ut biljetter till Peter Jacksons sci-fi-film District 9. Eftersom vi har två guldkort får vi hämta ut fyra biljetter varje gång. Inte så dumt.

Av Schrink - 12 augusti 2009 18:05

Unni Lindells böcker har jag haft en tendens att glömma bort. Jag vet inte varför, för de har varit rätt bra. I förra boken var det ju en hel del konflikter mellan utredningsledaren Kato och den nya kvinnliga polisen Marian. I Mörkermannen (som jag lyssnat på, Roosman läser) fortsätter konflikterna, men samtidigt måste de ju försöka jobba ihop. En kvinna hittas död under en balkong och det visar sig förstås vara mord. Marian och Kato hamnar i Sverige (allt utspelar sig ju i Norge) och börjar kolla upp ett gammalt mord (som en man redan suttit av straffet för).


Rätt intressant historia som håller ihop rätt bra. Betyg 5/7

Av Schrink - 12 augusti 2009 18:02

Det är nästan en månad sedan jag träffade barnbarnen (och dottern och hennes man). Lillebror har vuxit så mycket, hade blivit så stadig, skrattade och var helt underbar. Om min lilla prinsessa (dotterdottern) får mitt hjärta att explodera. De tog detta underbara kort på semestern.

Av Schrink - 12 augusti 2009 08:41

Äntligen har min äldsta dotter med familj kommit hem. Har inte träffat dem på nästan en månad. Lillgossen som är född i slutet av maj torde ha vuxit enormt. Har fått ett jättefint kort av dem som de tagit under semestern, klädda i 1700-talskläder.


F.ö undrar jag om nån läst nån bok av Veronica von Schenk. De verkar vara omtyckta, men jag har aldrig hört talas om dessa böcker innan. De finns varken på biblioteket där jag brukar låna eller på elib-biblioteket på nätet. Ena finns som pocket men jag ser inte tillräckligt bra för den pyttelilla texten.

Av Schrink - 12 augusti 2009 07:51

Vi såg förhandsvisning av The ugly truth med Gerard Butler och Katerine Heigl i huvudrollerna. Et klassiskt tema, tjej har svårt att få killar, erfaren man på området (här Butler som dessutom har goda-råd-program på TV om ämnet, buffeltyp) lovar hjälpa. And guess what happens...

Nä det får ni se själva. Det är väl inte nån överraskande film men överraskande rolig är den. Hela salongen skrek av skratt. Man måste dock tåla lite under-bältet-humor för det var bara såna. Men riktigt riktigt roligt. Betyg 8/10

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards