Guldkorn

Alla inlägg den 5 augusti 2009

Av Schrink - 5 augusti 2009 17:56

Nu har jag jagat runt en dag på Noliamässan. Vartannat år är den i Umeå. Vartannat i Piteå. Varje gång brukar jag köpa någon ny "spännande" produkt. Jag minns den fantastiska vispen som kunde vispa lättmjölk till "vispgrädde". Den var riktigt bra men är nu sönder. Ett annat år köpte vi en makapär som kunde göra tjusiga anordningar av grönsaker. Den använde vi knappt. Förra Nolia köpte jag en jättepraktisk tvättvante, man blötte vanten och så skulle det vara sååå lätt att städa. Men minus var att vanten blev jättetung, använde den en gång. Den är nu saligen hädangången. I år har jag köpt en "magic ball". Den är en plastboll med pärlor, man ska kunna tvätta utan eller med väldigt lite tvättmedel. Den ska nu utvärderas. Måste väl pröva med riktigt smutsiga kläder, annars är det svårt att bedöma.


den kostade 170 kr, min man gapskrattade. Skrattar bäst som skrattar sist

Av Schrink - 5 augusti 2009 10:12

Det är strålande sol idag. Vi ska gå på Noliamässan. För alla norrlänningar är det en känd stor mässa där typ allt säljs, traktorer, hus, godis, mat och kläder. För att bra nämna något. Det brukar vara roligt, mycket provsmakningar. På fredag ska Fristad spela på eftermiddagen. Det kan jag rekommendera.


www.fristadmusic.com


Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards