Guldkorn

Alla inlägg den 24 juli 2009

Av Schrink - 24 juli 2009 18:12

Som författare, vad sägs om Göran Persson, K-G Bergström (som just gått i pension och måste ha nåt att syssla med, och det vet man ju hur många journalister som skriver deckare), Benny Andersson, Arvid Karlsson (nobelpristagare i medicin. Första kapitlet handlade om sjukvård litegrann).


Antagligen är det nån jättetråkig bara för att det skulle vara så intressant med nån oväntad. Första kapitlet känns ju inte som om det är nån litterär bjässe som skrivit. 

Av Schrink - 24 juli 2009 18:07

Jag har svettats mer idag än någonsin i hela mitt liv. Efter tre timmar i solen skulle jag och maken gå och köpa dricka. Vi skulle ta en genväg. Det brukar aldrig vara så bra för vi har inte så bra lokalsinne nån av oss. Samtidigt är vi väldigt tjuriga och ger oss aldrig. Så vi gick, diskuterade i varje vägkorsning och hamnade alltmer ödsligt till. Och det fanns ingen väg förutom vägen tillbaka. Hela vägen. Jag måste tyvärr medge att jag dessutom druckit för lite under våra tre solningstimmar så jag låg på stort vätskeminus. Lååångt innan vi hittat till hotellet hade jag druckit upp halvlitersdrickan jag köpt.


Men man piggar ju snabbt på sig. Vi stannade och drack lite cappuccino, ett glas vin, en dusch och vips är man som ny igen. Om 25 minuter ska vi träffa ungdomarna för middag. Igår åt jag nästan för mycket musslor, fick dricka stora mängder vatten för de var så salta (men goda, mums). Hoppas på cevapcici (eller hur det nu stavas, en massa accenter och grejer är det nog) ikväll.  Måste nog packa ikväll också. Vi ska checka ut senast tio. Sen hinner vi sola för bussen går inte förrän kl 6.

Av Schrink - 24 juli 2009 17:54

Jag har lyssnat på Svinhugg, en bok av Marianne Cedervall. En sån där bok man lånar för att den råkar finnas inne. Uppläsare (något oväntat) Susanne Alvengren, dessutom läser Gun Olofsson de partier som rör Hervor som kommer långt uppifrån Norrbotten.


Mirjam och Hervor är huvudpersoner i denna annorlunda deckare (eller egentligen inte deckare fast det är ond bråd död). Mirjam är läkare och har tvingats upp till Norrbotten pga att hon blivit lurad av tre företagare. Hervor lär hon känna där uppe. Sedan flyttar båda ner till Gotland där Mirjam är uppvuxen som prästdotter. Målet är att genom magi ta död på de tre männen som gjorde så hon hamnade hos kronofogden. Spännande, roligt och tankeväckande är denna oväntat bra bok. Kan varmt rekommendera den. Man riktigt hoppades att de skulle lyckas med sina "affirmationer". Betyg 6/7


Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards