Guldkorn

Alla inlägg den 4 juli 2009

Av Schrink - 4 juli 2009 23:21

Jag har läst Niclas Erikssond deckare Familjehemligheter. En homosexuell journalist praktiserar på Kvällskuriren. Han umgås i ganska glamorösa homosex-kretsar utan att själv vara nån riktig centralfigur. Han har haft en kort förbindelse med en ung man som är sambo med en äldre, känd frisör. Denne frisör hittas mördad på ett märkligt sätt. Och detta mord följs av fler. Journalisten hamnar mitt i detta både på grund av sin praktiktjänstgöring och att han umgås i dessa kretsar.


Det här är en oväntat spännande deckare, en magkittlare. Även om personerna till en del blir lite av karikatyrer kan jag rekommendera den. Betyg 6/7

Av Schrink - 4 juli 2009 14:43

Sveland heter den för mig okända författaren till boken Bitterfittan som jag lyssnat på. Den handlar om jämställdhet. Till exmpel varför ringer den duktige maken ofta hem och frågar frun vilken mat som behövs? Det gör aldrig en kvinna för hon vet.

Jag har insett att jag har en rätt ovanlig man, han skulle aldrig ringa och kolla vad som behövs. Han hittar också bortlagda föremål (bättre än vad jag gör ska jag erkänna), ett annat typiskt feminint drag.

Betyg 5/7

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards