Guldkorn

Alla inlägg under juni 2009

Av Schrink - 23 juni 2009 22:55

Så fick Sverige en liten fotbollsvinst när U21-herrarna slog Serbien med 3-1. Finns det tråkigare idrott än fotboll? Jag har givetvis inte sett matchen men råkade zippa förbi just i slutminuten, när Midsomer var slut. Nu ska jag se ett avsnitt av Dr Quinn innan det är dags att sova.

Av Schrink - 23 juni 2009 22:51

Nu är det sommar på riktigt. För nu har man börjat utrotningen av Midsomer igen. Den här ospännande men mysiga deckarserien med Detective chief inspector Barnaby och hans skumma fru. Tolfte året ska det visst vara och jag har säkert sett vartenda avsnitt... nä, ett år blev det nåt strul med TVn och sen kan jag väl ha varit bortrest men i stort sett alla avsnitt har jag sett. Gillar dock Morse och framför allt Frost bättre.

Av Schrink - 22 juni 2009 21:14

Jag har lyssnat på Skyddsängel, uppläst av Frej Lindqvist. 500 änglar som samlas i en kyrka för skyddsängelsutbildning. Kan det vara nåt? Nä, skulle inte tro det. Det här är inte det minsta roligt, spännande eller intressant. Värt en medalj att man lyssnat klart (obs pga bokbrist). Betyg 2/10 (och det blev inte 1 bara för att uppläsningen är ok)

Av Schrink - 21 juni 2009 19:12

...blir det bara bättre och bättre väder. Prognosen för nästa vecka är lovande. Tyvärr jobbar jag men några sköna eftermiddagar/kvällar ute kanske det kan bli. Håller på att ha lite begränsat med bra böcker.

Av Schrink - 21 juni 2009 12:25

Talboken Gamarna läses av Eva Röse. Det är första gången jag hör hennes uppläsning som är ganska bra. Boken handlar om författarens Sanna Vrede, vars senaste alster blir stulet. Samtidigt mördas hennes gynekolog och sedan dödas en efter en av en skara, till synes slumpmässigt utvalda offer. Sanna blir närmast fixerad av detta och i jakten på lösningen sätter hon sig själv i fara.

Det är en lite annorlkunda deckare som i mångt och mycket baseras på Sanna Vredes tankar. Klart lästvärd. 5/7

Av Schrink - 20 juni 2009 23:06

Det är ett tag sedan det var släktträff i makens familj. Men nu ska en av syskonen fylla jämnt och då blev det en heldag i snålblåst men faktiskt också lite solglimtar. Sedvanlig femkamp (där jag för en gångs skull inte kom sist), bål, nya bekantskaper, god mat, lite mindre gott vin, tja det sammanfattar väl det hela. Det blev betydligt mindre alkohol (tidigare år har alltid någon fått i sig en snaps för mycket).

Av Schrink - 19 juni 2009 19:44

Spanskt vin som inte är värt pengarna (trots att det var rätt billigt). Enormt klen doft och obestämbar smak. Nu har vi redan druckit ett glas av annat vin vilket givetvis kan ha påverkat smaken men ändå, betyg 3/10

Vin
Av Schrink - 19 juni 2009 19:43

Det här vinet är absolut inget jag rekommenderar. Det har mycket körsbär i doft och smak men är tunt, lite smak och mycket kort eftersmak. Det är ju lättdrucket men tråkigt. Betyg 4/10

Vin

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards