Guldkorn

Alla inlägg den 9 juni 2009

Av Schrink - 9 juni 2009 18:26

Min nyfödda lilla dotterson ska heta Elmer. Jag är ganska nöjd med det namnet eftersom deras första alternativ var Grim. Han ser INTE ut som en Grim. Själv hade jag ett mycket bra förslag, Varg-Hans men de tog det inte riktigt på allvar. Har också föreslagit Sölve, Neo, Miro och Noel. Men som sagt, Elmer heter han, Elmer Arne Manne (de två senare namnen efter mormors far och farmors far).

Av Schrink - 9 juni 2009 18:19

Jag har haft en bedrövligt stressig dag. Skulle jobba till ett men var inte klar förrän fyra. Sen skulle jag skjutsa dottern för att köpa examenspresent till hennes sambo. Då var klockan fem. Sen hade jag själv väntat till sista sekunden med mitt examensinköp och jag hade också planerat att köpa liten champagneflaska att hänga om halsen (OBS Han har fyllt 20 så det är inte langning). Passade på att köpa två små rödvinsflaskor.

När jag sen skulle låsa upp bildörren bärandes på allt detta gled ena vinflaskan ner i asfalten. Krasch. Och sen skar jag mig förstås när jag plockade upp glasbitarna.

Nu gäller det att samla sig för morgondagen. För jag måste jobba, skynda mig tills de springer ut med vita mössorna, tillbaka till jobbet och sedan mat och fika på eftermiddagen när de kört runt i lövade lastbilar (och förhoppningsvis inte ramlat ner från flaket). Jag låter nog lite onödigt gnällig men det är för att jag haft en riktig skitdag på jobbet.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards