Guldkorn

Alla inlägg den 21 maj 2009

Av Schrink - 21 maj 2009 22:55

Kenneth Branaghs version av Wallander, här i One step behind. Det är ju en av de bästa av Rolf Lassgårds Wallanderfilmer. Den här är inte lika spännande men jag tycker ändå att det finns nåt annat i de här engelska varianterna (det här är ju andra jag ser), en lite mer emotionell Wallander. Betyg 6/10

Av Schrink - 21 maj 2009 21:16

Vi har sett videofilmen The day the earth stood still. Keanu Reeves och Jennifer Connelly spelar huvudrollerna i den här domedagsfilmen som verkligen är en makaber och icke trovärdig historia. Betyg 4/10. Max

Av Schrink - 21 maj 2009 18:11

Nu klockan 18 började finalen i Musik direkt. Min dotter har åkt dit för att heja på pojkvännen. Det blev lite sista minuten-biljett. Hon hade tänkt köpa tågbiljett på tradera men det visade sig att biljetterna blev dyrare än att köpa på sj:s hemsida. Vissa dagar verkar biljetterna gå för bara några tior men dagens priser berodde väl på att det är långhelg och många vill åka till Stockholm.


Själv har jag bokat hotellrum för vår Springsteen-resa till Stockholm. Möjligen gör vi en liten båttur samma helg, Tallin, Riga eller Helsingfors. Vi avvaktar om det blir några riktigt billiga sista minuten. Jag hade kunnat tänka mig att stanna i Stockholm och se Barberaren i Sevilla men maken vägrar.

Av Schrink - 21 maj 2009 09:51

Det är rätt länge sedan jag började lyssna på Annika Bryns Morden i Butle. Den kändes tråkig så jag lade den åt sidan. Men nu hade jag hört av en jobbarkompis att den är bra så jag tänkte att jag skulle ge den en ny chans. Och den var riktigt bra. (jag har ibland perioder när jag tycker de flesta böcker är tråkiga, kanske började jag på boken i en sån period). En polis är på semester på Gotland. Hon hinner knappt installera sig förrän hon hittar en död ung kvinna. Trots att polisen inte är i tjänst kan hon inte låta bli att intressera sig för fallet, särskilt som hon tyckt sig se den döda flickan (högst levande) på färjan till Gotland.

En ganska spännande historia även om den inte på nåt sätt sticker ut. Betyg 5/7

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards