Guldkorn

Alla inlägg den 12 maj 2009

Av Schrink - 12 maj 2009 23:08

Förutom mina två säkra kort var jag ju urusel på att tippa vilka låtar som skulle gå vidare. Men det är lite av en positiv överraskning att inte alla öststatslåtar går vidare. Även om jag gärna valt Montenegro istället för Portugal eller Israel. Men det var kul för Norden. Vi har väl röstat på varann kan man tänka.


Men produktionen var ju inte så imponerande. Skarpa lampor som slukade vissa sekvenser och alldeles för mycket översiktsfilmning för att visa den dyra scenen och vissa låtar (däribland den svenska) fick ju inte alls rätt bakgrund. Medan andra länder, ex Bosnien, fick riktigt tjusig bakgrund.


Men heja Malena. Även om jag inte tycker låten är nån tiopoängare så är hon ju lysande.

Av Schrink - 12 maj 2009 18:30

Äntligen. Den 15 september släpps Dan Browns nya Langdon-deckare, The last symbol. Det har ju ryktats i flera år om denna bok så förväntningarna är extrema. Men han har ju skrivit fyra riktigt bra böcker så jag tror på ny succe. And counting the days---

Av Schrink - 12 maj 2009 13:52

Det är ett svårtippat startfält, men två ganska säkra kort finns:

-Turkiet

-Bosnien


Sedan tror jag att även dessa går vidare:

-Schwiez

-Montenegro

-Vitryssland

-Armenien


När det gäller Norden tycker jag det är svårtippat, men jag får väl fylla ut segeraspiranterna med Sverige, Island och Finland, möjligen Makedonien som tionde och sista nation att gå vidare.


Det här kan ju slå precis fel. Vi vet ikväll.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards