Guldkorn

Alla inlägg den 25 april 2009

Av Schrink - 25 april 2009 17:42

Alan Bennett har skrivit Drottningen vänder blad, en talbok som råkade vara den enda som fanns på biblioteket som jag inte läst. Drottning Elisabeth råkar hamna på en bokbuss och lånar en (tråkig) bok. Men det startar ett bokberoende hos henne och det resulterar också i att hennes beteende i offentliga sammanhang förändras. De som arbetar i hennes närhet oroar sig för detta och försöker på konspiratoriskt sätt förmå henne att återgå tilll det normala.


En rätt märklig tanke, men lite småtrevlig är väl boken på sina ställen. Den är inte så lång (passar bra för en dag i solen, cirka tre timmar). Betyg 3/7

Av Schrink - 25 april 2009 16:57

Jag har läst flera böcker som jag sett fram emot under våren så jag har inga favoriter på lager. Nu har jag lyssnat på Da Capo, Ed MacBain. En historia om ett flertal mord där man först har svårt att se något mönster. Men Carella, Ollie och grabbarna löser det hela till slut på sedvanligt maner. Inte nån särskilt spännande bok på nåt sätt, skulle nog inte läst den klart om jag haft nåt bättre på lager. Betyg 2/7

Av Schrink - 25 april 2009 11:03

I kväll är det regionsfinal i Rockkarusellen på Hamnmagasinet i Umeå. Jag skulle tro det blir första och sista gången i mitt liv jag går dit, det är ju ett typiskt ungdomsställe. Men då mitt hjärta klappar för ett av de tävlande banden (Fristad) så kommer jag, och sannolikt även övriga familjen, att gå dit för att heja fram dem till en finalplats.

www.fristadmusic.com  för den som vill kolla in vilken musik de spelar.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards