Guldkorn

Alla inlägg den 8 april 2009

Av Schrink - 8 april 2009 22:05

Talboken Flammande skyar av Nora Roberts läses av Katarina Ewerlöv. Meg är flygare i Alaska dit det kommer en ny polis, Nate Burke. Han är deprimerad efter att hans tidigare kollega blivit dödad. Allt verkar bra tills några pojkar hittar en död man med en yxa i bröstet. Boken är en enkel men trevlig historia, lite en blandning av deckare och kärleksroman. Betyg 4/7

Av Schrink - 8 april 2009 21:20

Jag har haft några sega steg-dagar, men idag har jag gått längre. Det kan ju bero på att jag har haft en kortare arbetsdag. Om det blir fint väder i påsk ska jag försöka gå 20.000 steg åtminstone nån av dagarna. Men vi ska nog åka till Ikea nån av dagarna också. Kolla in klinker och köpa reparationsdelar till makens bil.

Av Schrink - 8 april 2009 07:32

Nu har första steget tagits för att Annika Östberg ska kunna friges någon gång. Det är rimligt och inte en dag för tidigt. I USA ser man väldigt annorlunda på brott och straff och man kan bara spekulera ivad som gjort att de ändrat sig. Någon hemlig överenskommelse om att vi ska inhysa fångar från Guantanamo eller en målsättning att spara pengar genom att rensa fängelser och spara på den gigantiska fängelseindustrin som finns.


I Sverige nekas Flinck att få straffet tidsbestämt efter 15 år. Jag kan nog tycka att det är lite märkligt. Hade det gjort skillnad om han i sitt omtöcknade tillstånd missat och bara dödat en? Jag tror det. Och ändå är det samma person, samma brott etc. Det är så lätt att säga Aldrig och Nej i såna här spörsmål, men är det det rätta? Det tycker nog inte jag.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards