Guldkorn

Alla inlägg den 16 mars 2009

Av Schrink - 16 mars 2009 22:49

Patrich Ouchene heter sångaren som framför Belgiens bidrag Copycat, en femtitalsrockare som jag tycker är en av årets bättre låtar. En låt att bli glad åt.

Av Schrink - 16 mars 2009 16:59

Vi har kollat in Watchmen i helgen (i väntan på tåget hem). Ytterligare en filmatisering av nån serie och den här har fått höga betyg. Jag frågar mig varför. Effekterna var visserligen bra men det gör ju ingen film. Helt meningslös historia där det var svårt att sympatisera med nån. Malin Akerman är ju klart överskattad till exempel. Betyg 3/10 (bara för att det var snyggt gjort)

Av Schrink - 16 mars 2009 16:57

Vi hade lite otur för det var inte Tommy Körberg som gjorde Higgins men det var en bra föreställning. Malmsjö och Sjöholm var förstås allra bäst, båda är grymma på den här typen av underhållning. Totalt sett tycker jag nog (så tyckte min dotter också) att de föregående två årens musikalupplevelser (Sound of music och Singing in the rain) var snäppet bättre.

Av Schrink - 16 mars 2009 16:45

Vi hade grymt bra platser i Globen. Jag tror vi hamnade mitt en en grupp mello-klubbsmedlemmar för alla verkade känna varandra och det var mycket glitter och fjäderboa. Själva framträdandena var mycket påkostade och ingen var egentligen dålig (även om flera låtar inte alls var i min smak). Sarah DF och Caroline af U var bäst precis som jag väntat mig. Men att Malena Ernman vann var mer ok än Måns Zelmerlöf. Hon hade snyggt nummer, men jag har lite svårt att få ihop låten till en enhet (versen är som om den inte hör till refrängen).


Men nu är det väl ändå självklart att de måste ta bort duellerna. När folk röstar bort artister istället för att rösta PÅ artister blir det ju fel. Emilia kom med bara för att många inte gillar Carolin och så var det ju ifjol också med Nordman.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards