Guldkorn

Alla inlägg den 7 mars 2009

Av Schrink - 7 mars 2009 21:36

För första gången denna säsong vann rätt låtar i melodifestivalen. För övrigt skulle flera av de utslagna gärna få ta en del av finalplatserna, t ex Alcazar, EMD och Måns skulle jag byta ut mot Rigo, Starpilots och BWO. Men det blir ändå värt att se på plats nästa lördag och jag hoppas att våra platser är OK. Vi ska också se My fair lady (vi brukar alltid kombinera mello-finalen med minst en musikal eller liknande). Men först en dryg arbetsvecka.

Av Schrink - 7 mars 2009 21:12

Mitt i mello-andrachansen måste jag tipsa om ett jättegott rödvin, som vi sprättat ikväll. Amarone della Valpolicella 2005 (classico). Mustigt, kryddigt med möjligen lite lakritssmak (jag är jättedålig på det där med vilka smaker som finns), aningen strävt men mycket lättdrucket och med medellång smak. Det här är nog det godaste rödvin jag smakat.

Vin
Av Schrink - 7 mars 2009 15:15

Vitryssland- Eyes that never lie med Petr Elfimov. Vitryssland har inte valt
   österländsk musik utan mer rocktema. Tja, det är väl ok, men HEAT är bättre.

Av Schrink - 7 mars 2009 15:14

Litauen - Love med sångaren Sacha Son. Pianointro som följs av en ballad
    som skulle platsa i en musikal. Trist.

Av Schrink - 7 mars 2009 13:28

Moldavien- Hora din Moldova, Nelly Ciobanu. Börjar med att hon låter som
   en böneutropare, sen trumpet och sen kommer en ganska fartig låt. Hon har härlig röst (här är sångerskan som skulle ha sjungit Montenegros bidrag).  Men nog  går den här till final.

Av Schrink - 7 mars 2009 13:23

Ett tips från en jobbarkompis som oftare får tips av mig. Nora Roberts På avgrundens rand.  Ljudbok. Handlar om Livie som, fyra år gammal, hittar sin far med en sax i högsta hugg och modern hjälhuggen där bredvid. Sedan får man korta klipp ur Livies liv, först vid tolv, sedan vid 18 och så i nutid. Frank hette polisen som hjälpte fyraåringen Livie. Vid 12 är han med familj på naturupplevelde i Livies morföräldrars fritidsanläggning. Med sig har de sin son. Sonen söker upp 18-åriga Livie och sedan nutidens Livie, sedan han fått kontakt med hennes far i fängelset (han har drömt om att skriva en bok om Livides far och varför han mördade sin fru).

Möjligen lite mycket love story, men det är en mycket spännande bok med spännande upplösning och det tilltalar mig. Betyget blir därför högt, 6/7

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards