Guldkorn

Alla inlägg den 16 februari 2009

Av Schrink - 16 februari 2009 21:26

Jag har i flera år haft tendens till högt blodtryck, något jag förträngt för att slippa tänka på regelbunden medicinering, biverkningar och annat elände. I våras var dock blodtrycket så högt att jag var tvungen att få ner det. Men efter semestern var jag mer avstressad och trappade ut medicinen (som jag blev trött av och fick blytunga armar och ben). Men så fort jag började jobba efter semestern steg ju trycket ändå trots minskat saltintag (jag har ett sånt jobb där det inte går att undvika oförutsedda händelser och stress). Nu har jag tagit mig i kragen och besökt vårdcentralen och fått recept. Jag har massor med hjärtkärlsjukdomar i släkten så jag kan nog inte nonchalera detta längre.

Av Schrink - 16 februari 2009 21:24

Jag har haft en liten lässvacka, men idag har jag påbörjat en ny bok, Vackra lögner av Lisa Unger (amerikansk författare). Jag har bara lyssnat på en knapp fjärdedel, hittills lovande. Återkommer när den är utlyssnad.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards