Guldkorn

Alla inlägg den 13 februari 2009

Av Schrink - 13 februari 2009 13:34

Men Lili och Sussie sjunger verkligen svengelska. F ö är Cookies and Beans efter en andra lyssning årets hittills klart bästa. Min gissning för i morgon (som inte alltid lyckas så bra) är att Måns och Lili och Sussie går till final och att Cookies and Beans och Jennifer Brown tar andra chansen. Den urlöjliga internationella juryn kommer då att satsa på Jennifer Brown. Nu får alla skratta imorgon kväll när jag har gissat helt fel - igen

Av Schrink - 13 februari 2009 13:27

Man har ju vissa förväntningar på vad som ska vara bra, tråkigt och uruselt. Riktigt som jag väntat mej är det inte denna gång. Klart bäst efter en lyssning tycker jag Cookies and beans är. Fin sång, känsla. Jennifer Brown sjunger bra, låten kräver nog mer än en lyssning för att sitta. Och Lili och Sussie var ok hur mycket jag än skulle vilja kunna säga annorlunda för jag har alltid tyckt att de varit så överskattade. Men låten är fartig. Måns låt är väl som man kan förvänta, på korta snutten får man ju inte höra slutet som torde lyfta. Men min favorit kommer det ju inte att bli i finalen det kan jag säga redan nu. Lasse Lindh är en besvikelse, inte så att låten är dålig men det är i vissa partier för lik fjolårets låt (som var bättre). HEAT, AMy Diamond och Markoolio får åka ut direkt om jag får välja. Jag håller med alla skribenter som talat om Magnus Uggla-varning på Markoolios låt. Med den stora skillnaden att Uggla kan sjunga och Uggla har utstrålning. Sorry Marko

Av Schrink - 13 februari 2009 12:31

Här skiner solen från en klarblå himmel. Det är så pass kallt att alla träd är täckta av frost. Vart än man tittar är det som att se ett julkort. Och idag är jag ledig!!!! Att sitta på inglasad balkong är som att ladda maximalt uttömda batterier. Och snart släpps förhandssnuttarna av mello-låtarna som tävlar imorgon.


Nåt minus? Det skulle vara att min man blev bestulen på sin ipod på väg hem från Thailand. Vad var det jag sa. Air lal. Allt kan hända

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards