Guldkorn

Alla inlägg den 6 februari 2009

Av Schrink - 6 februari 2009 21:10

Artisterna har nu sjungit sina sånger. Det verkar som om Alcazar fått bästa gensvaret. Det är ju värre än fjolårets Perelli... Vad är det som gör att folk gillar sån själlös musik? Och även på såna där "Vem vill du ska vinna"-grejer verkar Alcazar ligga bäst till.


Dessutom gick fel lag till final i På spåret, jag gillar Sivan.

Av Schrink - 6 februari 2009 14:48

Scotts har ju hypats ganska mycket efter Dansbandskampen. Men det finns väl inga människor annat än svenskar som tycker sånt här är lyssningabart. Långtråkigt framförande, slätstruket och dessutom för blek refräng. Går de vidare är det för att så många kvinnor har röstat på sångaren för hans utseende. Tråååååkigt

Av Schrink - 6 februari 2009 14:46

Hon har så härlig röst, det här är inte alls det förutsägbara och exakta som är så tråkigt. Känslosamt, vacker låt. Mycket Joplin. Jag tror dock att alltför många inte tycker som jag för hon kommer aldrig vidare till Globen.

Av Schrink - 6 februari 2009 14:44

Årets Britney Spears-låt har en betydligt bättre sångerska än fjolårets, men det är ändå en tråkig låt och hennes röstresurser är inte i närheten av Nina och Shirley, ja även Emilia sjunger bättre. Det här är den typiska mellanlåten, kan gå hur som helst. Ser helst att det går ---inte.

Av Schrink - 6 februari 2009 14:42

Det här bidraget har beskrivits som "Jimmy Janson-stuk", håller med. Jimmy Jansson har dock bättre röst. Sån där hoppstudsig light pop där refrängslingan fastnar direkt. Men det gör ju klister också och ändå vill man inte äta det. Känns inte alls som nåt för finalen.

Av Schrink - 6 februari 2009 14:40

Den minut man får höra verkar vara i mitten av låten. Hoppas på en pompös början och ett hejdundrande slut. För hon sjunger bäst av alla i veckans startfält. Jag gillar ju den här typen av musik (gillar tex Nightwish) och hoppas (men tror inte tyvärr) att hon går rakt till Globen.

Av Schrink - 6 februari 2009 14:38

Jag verkligen avskyr den här typen av musik, för stylat, för exakt. De kommer säkert att ha en perfekt show också i grälla färger. Andreas L är bättre ensam än i denna grupp. En av de tre sämsta denna vecka enligt mitt tycke (här inser jag att många tycker helt annorlunda, det är så med musik)

Av Schrink - 6 februari 2009 14:37

Shirley Clamp sjunger rätt bra, i vissa passager påminner hon om gospelsångerskan Cyndee Peters. Det här är en typisk ballad, men inte alls i samma klass som Empty room. Mycket mer av en vindpust, en låt man fort tröttnar på. Min kärlek var bätttre.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards