Guldkorn

Alla inlägg den 3 februari 2009

Av Schrink - 3 februari 2009 20:01

Leonardo diCaprio är som vanligt magnifik, Kate Winslet likaså. Det är ett tragiskt drama om en par som vill göra något mer av livet än det vanliga. Det är helt ofattbart att han aldrig vunnit någon oscar. Betyg 7/10 (kan nog växa när jag tänkt över det lite)

Av Schrink - 3 februari 2009 14:58

Hansen och Nordqvist heter författarna till denna ganska dokumentära bok En fantastisk idé. Operation Kobra var en serie utpressningsförsök från en enda person under åttiotalet. Man har via polisutredning och personens dagböcker rekapitulerat vad som sannolikt hände. En fascinerande historia där många riktiga personer förekommer (varav jag faktiskt träffat en). Det märks att det är autentiskt för de delar jag har koll på via jobbet är mycket mer trovärdiga än i många fingerade historier. Betyg 4/7 (egentligen värd mer men jag behöver lite spänning just nu och det får man inte)

Av Schrink - 3 februari 2009 07:21

Jag kommer med största sannolikhet att gå på bio ikväll också. Dels ska jag hämta biljetter till en förhandsvisning, dels har en av döttrarna lovat följa med på Revolutionary road. Jag hade tänkt se Valkyria, men det är verkligen med ambivalens jag ser Tom Cruise pga hans extrema åsikter. Nu är alla kvällar denna vecka intecknad och på fredag kommer jag att vänta på att få höra melodifestivallåtarna en första gång. Och på lördag är det dags.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards