Guldkorn

Alla inlägg under januari 2009

Av Schrink - 10 januari 2009 09:23

Fjärde säsongen av Let´s dance är igång. Inga megakändisar men ett ganska blandat gäng där jag nog tror att fler än hälften kan vara den blivande vinnaren. Det beror på vem som tränar mest och tar det mest seriöst. Några tror jag dock är borta innan finalen, Kitty (hennes psyke fungerar inte för sånt här), Aro, Samuelson (jag tror han stupar på latinodanserna), Elisabet Höglund (som ändå gjorde ett oväntat positivt intryck) och Karl-Jan (även om han gärna fått vinna bara för att han är så -- så Karl-Jan).


Jag satsade en tia i vanlig ordning innan jag sett dem dansa, bara på chans. Det är ingen av de jag nämnt ovan, inte heller den som fick mest poäng igår. Sen avvaktar jag med att avslöja vem det är. Det kan ju vara adjöss redan nästa fredag.... En annan sak, det är bara fyra veckor kvar. Till Melodifestivalen alltså.

Av Schrink - 9 januari 2009 16:47

Det här har varit den drygaste veckan i mannaminne. Jag har i stort sett legat all tid när jag inte har jobbat. Och det har bara strulat på jobbet också. Den här tiden på året skulle man få gå i ide och sen tina fram lagom till finalen i Melodifestivalen (för den kan jag ju aldrig missa).



Av Schrink - 6 januari 2009 18:25

Har lyssnat på Stig Ekströms Dödlig export. Den handlar om att flera unga män försvunnit. Man hittar så dem så småningom döda. Snart nystas en makaber historia upp som har med affärsverksamhet att göra. En ganska slätstruken deckare, måste dock säga att jag hållit på länga med boken, sedan före jul, så det kan nog inverka på att jag inte riktigt kunnat engagera mig. Men den är ändå ok, betyg 3/7

Av Schrink - 6 januari 2009 11:57

Agatha Christie har varit död länge. Ändå händer det att man hittar nån gammal deckare man inte läst. Som i mitt fall Prövad oskuld. Det är ingen Poirot eller Marple, det är väl en orsak till att den inte är så känd. Några år tidigare hade frun i huset mördats och sonen Jacko dömts för mordet trots sitt nekande. Han dog i fängelset. Nyss hemkommen från en forskningsresa råkar Mr Calgary få info om denna historia och det visar sig att han hade givit Jacko lift just när modern mördats. Så nu börjar en jakt på den verkliga mördaren och det är sannolikt någon annan i famliljen.


En typisk slutna rummet-historia. Christie gör en ju aldrig besviken även om hennes deckare ju har ett antal år på nacken. Betyg 4/7

Av Schrink - 3 januari 2009 21:20

Oj vad Hanna Hedlunds kör ryckt upp sig till ikväll, klart bäst. Wells kör har ju hittills varit jämna och bra och jag tycker Nanne var rätt ok också. Övriga, särskilt Magnus kör, var riktigt usla.

Av Schrink - 3 januari 2009 21:16

Jag fattar ju att det är meningen att deltagarna i Stjärnor på slottet ska irritera varandra, de får säkert detta i uppdrag. Men ändå blir jag så irriterad på Gardell att jag måste gå till köket nu och då. Hur kan man vara så otrevlig som han var mot musikpedagogen som skulle "lära" dom spela stråkinstrument - - men det var väl precis så här man väntade sig att han skulle uppträda. Det blir mer pinsamt än roligt.

Av Schrink - 2 januari 2009 19:31

Jag visste att jag måste jobba idag oavsett vad. Igår var jag totalt sängliggande, snuva, hosta, feber, huvudvärk. Kunde i alla fall sova i natt så jag tog mig till jobbet, där de flesta ju har mellandagsledigt (jag har ju själv haft ledigt mellan jul och nyår). Det gick bättre än jag trodde att jobba, jag tror i alla fall inte att jag gjort några stora misstag (ja, det torde väl visa sig i så fall). Nu ska jag vila och sova fredag och lördag för söndag och måndag natt jobbar jag (riktigt tungt att tänka på).

Av Schrink - 1 januari 2009 01:59

För första gången på många år köpte vi inga raketer i år. Man ser ändå bäst från balkongen och då slipper man frysa. Sen är ingen här hemma riktigt frisk, bihålebesvär, magsjuka och hosta i en salig blandning. Enligt sonen var det enormt mycket folk i centrum och mycket raketer.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards