Guldkorn

Alla inlägg den 31 januari 2009

Av Schrink - 31 januari 2009 21:22

Efter fiaskot med utröstningen av Robert Wells har jag bara tittat glimtvis på Körslaget, men i kväll såg jag hela och det var en rejäl kvalitetsskillnad mellan körerna och rätt kör vann. Dessutom är ju Hanna Hedlund en sån genuin person, naturlig och "down to earth". Kul

Av Schrink - 31 januari 2009 20:02

Det verkar som om även Rumänien och Storbrittanien har finaler ikväll. Har kollat lite kring biljetter också, men det blir nog för dyrt och säkert nästan omöjligt att få tag på finalbiljetter. Men nog skulle det vara ett passande tillfälle att se Moskva, där jag aldrig varit.

Av Schrink - 31 januari 2009 19:48

Det börjar ligga ute låtar på youtube från uttagningar som nu i rask takt genomförs i Europa. Vitrysslands segrande bidrag heter Eyes that never lie och det är väl en inte allt för vågad gissning att det inte är årets ESC-vinnare. Petr Elfimov heter sångaren. I kväll kommer Finlands och, tror jag, även Danmarks bidrag att vara utsedda. Jag brukar har lite förkärlek för de danska bidragen.

Av Schrink - 31 januari 2009 17:15

Jag har lyssnat igenom Springsteens Working on a dream. Det finns en del riktigt bra låtar, men även några som passerar rätt obemärkt förbi. Nu brukar ju de låtar man gillar först vara de låtar man först lessnar på men hittills är min favorit Kingdom of days. Enkel men går liksom direkt till hjärtat. Även What love can do, Tomorrow never knows (som för övrigt har samma intro som Looking out my backdoor från Cosmo´s factory), My lucky days och The wrestler..... det här blev ju mer än hälften av låtarna. Jag tror några av dem kan bli riktiga höjdare live i sommar när stämningen har lyft och alla sjunger.

Av Schrink - 31 januari 2009 17:10

Jag har hört boken Gärningsman av Ulla Bolinder. En ung kvinna hittas dödad. Boken är uppbyggd dels som förhör med vittnen och misstänkta, dels som information om våldtäktsmän, gärningsmanna profiler etc. Särskilt spännande är den väl inte men ändå rätt läsvärd utifrån att en hel del verkar underbyggt av fakta (nåja, utifrån min begränsade, men inte helt obefintliga kunskap). Betyg 4/7 (vad jag verkar betygssnäll, inga tvåor och ettor på länge, annat var det före jul när ALLT jag läste var uselt).

Av Schrink - 31 januari 2009 12:59

Filmen Bröllopsduellen handlar om två barndomsvänner (Kate Hudson och Anne Hathaway) som båda har en dröm om ett junibröllop på hotel Plaza i New York. Pga felbokningar råkar deras bröllop hamna på samma dag vilket innebär att de tidigare så goda vännerna blir som katt och hund.


Det här är verkligen ingen stor komedi, extremt förutsägbart, patetiskt. Vem skulle bete sig på det här sättet pga datumkrock? Betyg 3/10

Av Schrink - 31 januari 2009 09:51

Nu är det bara en vecka kvar tills det startar-- Melodifestivalen alltså. Måste rekapitulera deltagarlistan i Göteborg:

Nina Söderqvist sjunger Tik Tok.

Jonathan Fagerlund Welcome to my life

Shirley Clamp Med hjärtat fyllt av ljus

Scotts Jag tror på oss

Emilia You are my world

Alcazar Stay the night

Caroline af Ugglas Snälla snälla

Marie Serneholg Disconnect me


Som jag tidigare spekulerat i tror jag det här är en ganska öppen grupp. Låtarna är ju givetvis viktiga men särskilt scotts har nog stor fördel att de så nyligt blivit tvåa i Dansbandskampen. Många rösta nog på dem hur låtarna än råkar låta. Och jag tror det är till en del samma personer som såg Dansbandskampen och som kommer att rösta på lördag. Men själv skulle jag gråta om svenska folket väljer att skicka dansband till Moskva. Nästan vad som helst annat vore bättre (för detta år verkar vi ju vara förskonade från skämtlåtar).

Av Schrink - 31 januari 2009 09:47

Idag ska jag göra blodpalt. DEt är nåt jag ofta längtar efter och de färdigköpta är inte alls samma sak. Jag har dessutom dåliga blodvärden så det blir rena medicinen. Eftersom ingen annan i familjen äter blodpalt kan jag nu se fram emot minst fyra blodpaltsmåltider per vecka. Mums. Det ska vara mycket smör till, vilket läggs ner i grottan som bildas när man petar ut bollen med hackar rimfläsk.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards