Guldkorn

Alla inlägg den 28 januari 2009

Av Schrink - 28 januari 2009 18:53

Skulle skjutsa maken till flygplatsen tidigt i morse (Thailand). När jag ska passa tid tidigt sover jag alltid dåligt, så också i natt. Vaknade 1.30, 2.30 osv till 4.30, sen var det stopp. Förresten intressant resa han valt, Thailand med direktflyg från Umeå. Fly Lal, det låter väl förtroendeingivande. I kön fick han info att han måste köpa dryckeskuponger i förväg, annars skulle det inte bli nån dryck (åtminstone inte öl). Han såg då förhoppningsfull ut i alla fall, likaså hans dotter o hennes sambo. De torde vara framme om cirka två timmar. Och DÅ är jag avundsjuk.

Av Schrink - 28 januari 2009 11:46

Lasse Strömstedt läser själv boken Högriskbegravning. Man får väl kalla det en deckarkomedi eller nåt sånt. Personer försöker få monopol på alla begravningar. De anlitar av misstag en hederlig mc-klubb som ändå tar på sig lite brottsnära uppdrag. Samtidigt har Kenneth Ahl, en småbrottsling, lyckats manipulera sig till att dömas till rättspsykiatrisk vård och honom vill mc-klubben ha hjälp av. Det är ganska humoristiskt, särskilt om man har lite kunskap om dagens psykiatri (för det går inte till som i denna bok). Antagligen har skribenten en något annorlunda samhällssyn än jag, men det gör inget. Den är klart läsvärd om man vill ha sig ett skratt. För jag hoppas att det är det som är meningen. Betyg 5/7

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards