Guldkorn

Alla inlägg under december 2008

Av Schrink - 4 december 2008 23:00

Att Marie Serneholt blir joker nummer tre var ett bra drag. Hon är känd, ung och sjunger bra. Nu är bara en jokerplats kvar. Vem det blir beror på hur mycket Björkman vill variera jokrarna vad gäller genrer och givetvis vem som vill ställa upp. Darin skulle kunna vara en inte alltför vild gissning. Kom här om kvällen att tänka på en mer långsökt artist, Louise Hofsten. Det är inte alls säkert hon skulle tacka ja, men hon står ju för kvalitet.

Av Schrink - 4 december 2008 17:09

Jag har återigen fått en infektion, var i stort sett utslagen igår. Låg hela dagen, såg hela miniseriern Criminal justice, en engelsk serie gjord detta år. Den var väl inte jättespännande, men Ven Wishaw som spelar huvudrollen (Parfymen, Brideshead revisited) är grymt bra på att spela lite ömkliga personer. Betyg cirka 6/10

Av Schrink - 2 december 2008 14:54

Jag har lyssnat på John Connollys bok Onda män. Det är en något övernaturlig deckarhistoria där huvudpersonen, en kvinna, tvingas lämna maken pga misshandel m.m Med sig har hon sin lille son. De kommer till ön Sanctuary där en grå flicka varit synlig i samband med dödsfall. På ön finns också den högst verklige "jätten", polisen Joe. Det är en ganska intressant historia med många onda män och många dödsfall. Bättre än flera andra lite övernaturliga historier jag läst detta år (dock inte bättre än Nattfåk). Betyg 4/7 (lite på gränsen till 5).

Av Schrink - 2 december 2008 14:35

Till årets bästa svenska deckare utsågs Johan Theorins Nattfåk. Det var ett klokt val, för det är en av årets bästa böcker. Så tur att Elva (Arne Dahl) inte vann. Dahl är så bra men årets bok var verkligen inget att hänga i julgranen i år.

Av Schrink - 2 december 2008 14:22

Idag släpptes nya artister som är klara för mello 09. Är väl personligen inte lika nöjd över dessa artister som av förra veckans. Velvet, Agnes, Sofia Berntson,  Amy Diamond- jäsp. Lil och Susie- ja, här räcker inte jäsp ens. Shirley Clamp är ok. Dock hade en bättre ide varit att ha Shirley, Sonja Alden och Sanna Nielsen tillsammans, de har röster som passar ihop. Jag tror jag ska söka rollen som ny Christer Björkman...

Av Schrink - 2 december 2008 07:32

Jag hoppades att Clinton skulle vinna presidentvalet men måste erkänna att Obama är djärv i sina val av ministrar. Att välja en republikan till försvarsminister och sin tidigare motståndare till utrikesminister, det kräver självsäkerhet men samtidigt ödmjukhet. Jag börjar få rätt stora förväntningar på den här mannen. Min favoritpresident tidigare var helt klart Jimmy Carter, en ödmjuk man med socialt tänkande. Så klart röstade amerikanerna bort honom efter en period. Men han har gjort mycket i fredssammanhang efteråt.

Av Schrink - 1 december 2008 16:48

Jag har varit ledig idag, och det har varit en riktigt bra dag. Jag har äntligen kommit mig för att göra väggmålningen i sovrummet som jag sedan länge bestämt. Jag kommer att få grymt ont i nacken och ryggen men det är det värt för det är så roligt att måla. Under tiden har jag lyssnat på en deckare, hittills lovande (har läst flera dåliga böcker på sistone). Återkommer när boken är utläst (Onda män av M Connolly). Och ikväll är det Boston tea party. Kan det bli bättre?

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards