Guldkorn

Alla inlägg den 28 september 2008

Av Schrink - 28 september 2008 21:47

Första stora debatten mellan presidentkandidaterna har genomförts. Det är i och för sig intressant att lyssna på analyser av vem som klarade vilka frågor bäst men samtidigt måste man komma ihåg att amerikaner inte tänker som vi svenskar gör. Jag har hela tiden trott att McCain skulle vinna, jag tror det fortfarande därför att Obama är svart och dessutom mer oerfaren. Jag hoppas att jag har fel för världen behöver lite nytänkande och om han kan bidra med det vore ett stort slag vunnet. Men oj, vad jag tycker det är synd att Hillary Clinton inte finns med, hon hade i alla fall fått min röst.

Av Schrink - 28 september 2008 13:07

En nunna hittas död med avskurna händer och fötter och ansikte. Ytterligare en nunna dör, dock på sjukhus. Huvudpersonen har lite trassliga förhållanden med män och hennes f d make dyker upp. Han är läkare och arbetar inom tredje världen. Så börjar hon finna samband mellan honom och den by där nunnan arbetat, en by som utraderats. Boken skulle kunna vara riktigt  spännande, ingredienserna finns. Men det är som om den aldrig lyfter, är inte alls i samma nivå som Kirurgen. Huvudpersonens privatliv tar lite för mycket plats, det kan vara orsaken. Jag tycker dock inte att boken inte är läsvärd, och betyget blir medel, d vs 4/7. Nu kanske jag satsar på en icke-deckare (om jag kan läta bli Åsa Larsson, vi får se. Beror på stämningsläget)

Av Schrink - 28 september 2008 09:30

Vaknade sju men lyckades somna om lite. Har nu kaffekoppen bredvid mig, de andra ligger fortfarande. Det är ganska grått ute och verkar blåsa. Det var stormvarning igår kväll men jag tror inte det var precis här. Hoppas i alla fall att det räcker så här.


Läser just en bok av Tess Gerritsen, Syndaren. Vi får väl se om den är lika bra som Kirurgen som är den bok av Gerritsen som jag läst tidigare. Har rätt många böcker på kö så jag vet inte hur jag ska hinna med alla. Men det är ju ett ganska ljuvt problem att ha.

Av Schrink - 28 september 2008 00:20

3440 bidrag har kommit in till svt och det är nytt rekord även om det bara är några fler än förra året. Om några veckor släpps antagligen info om de uttagna bidragen och vilka som ska uppträda.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17
18
19
20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards