Guldkorn

Alla inlägg den 10 september 2008

Av Schrink - 10 september 2008 19:23

Alla har pratat om hur vackert det är i Prag. Jag är ju djupt in i hjärtat Italienälskare och både Rom, Venedig och Florens ger mig gåshud. Men jag måste medge att Prag är i samma nivå. Att uppleva de historiska delarna (med grymt fin belysning) kvällstid är som att komma in i en saga. Ett kvarter från centrum är det ganska lugnt med vackra små gränder, ungefär som i Venedig. På de ställen vi spisade var också maten bra, rejäla portioner med kryddning (i Budapest tror jag inte de vet vad kryddor är, utom paprika). Jag kommer säkert att återvända till Prag.

Av Schrink - 10 september 2008 09:36

Helge Skoog läser som vanligt.

Ett investmentbolag, Excelsior, har fest för att fira trettio år. På den festen råkar förstås Johan Christian Homan vara inbjuden. Nästa dag visar det sig att chefen ramlat ner från balkong o dött. Hoppat? Knuffats? Och som vanligt råkar Homan få nys om en del saker som har med det hela att göra. Det här är ju ingen spännande deckarserie men jag ser Homan som en i förtid gubbig person med väldigt borgerliga åsikter och det går inte att låta bli att gilla honom. Hans förkärlek för god mat är också lite kul. Betyg 4/7 

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17
18
19
20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards