Guldkorn

Alla inlägg den 15 augusti 2008

Av Schrink - 15 augusti 2008 19:06

Skumt att de skyller på manusförfattarstrejken att HP6 inte släpps i november som tidigare var planerat. Vad jag vet är det färdigfilmat. Hur länge dröjer det innan de två filmerna från 7an kommer.


F ö kommer Tales of Beadle the bard före jul, åtminstone på engelska. Alla HP-fantaster vet förstås att en av berättelserna i den boken (som Hermione ärvde av Dumbledore) handlar om de tre bröderna som mötte döden.


Angående böcker så undrar jag hur många år det ska dröja innan Solomon´s key av Dan Brown kommer ut. Väntar de på filmen Änglar och demoner eller är det nåt bråk om rättigheter eller

Av Schrink - 15 augusti 2008 17:32

Jag har försökt lyssna på Labyrinten av Kate Mosse (ja hon heter faktiskt så men det stavas ju inte som skandalmodellen). Nån hittar en labyrint och sen är det hopp tillbaka i tiden och det är de bitarna som är mördande tråkigt. Jag hade tänkt kämpa mig igenom men .. nej. Kanske om jag inte har nåt annat  så lyssnar jag klart. Men betyg på de första fem timmarna... 2/7. Har börjat på en Jeffrey Deaver istället, bättre. Återkommer när den är klar

Av Schrink - 15 augusti 2008 17:29

Vilken tennismatch. Och så kul att svenskarna lyckades vinna. Det gick ju tyvärr sämre för Kluft, men hon är så ny i tresteg så det var inte så konstigt. Annars var 10 000 m också imponerande, det såg ut som om amerikanskan inte trodde det var sant att hon var trea när hon kom i mål.

Av Schrink - 15 augusti 2008 08:20

Det är lite varannandags-väder nu, det ser än så länge lovande ut med sol och inte så blåsigt. Ska jobba kortdag idag, sen hämta lilla barnbarnet eftersom hennes föräldrar är värdpar på bröllop. Har tagit fram lite mer duplo. Det är intressant att se hur hon utvecklas nästan för varje gång hon är här, gör fantastiska små byggnadsverk. Duplo måste vara världens bästa småbarnsleksak.

Det blir nog korv till middag, så lillan garanterat äter (hon brukar alltid äta rätt bra men korv är nog favorit).



Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards