Guldkorn

Alla inlägg den 8 augusti 2008

Av Schrink - 8 augusti 2008 22:17

Efter två månader i Finland är yngre dottern nu hemma. Känns bra. Hoppas bara hon får nåt jobb nu.

Av Schrink - 8 augusti 2008 17:43

Invigningen av OS har varit en makalös upplevelse. Showen om de fyra stora uppfinningarna var helt briljant. Sen är ju inmarschen av alla länder mördande tråkigt men då kan man ju stänga av. Men hur mycket ska det lukta efter alla raketer (när man tänker på krutlukten efter våra små nyårsfyrverkerier).


Man kan givetvis ha åsikter om Kina och mänskliga rättigheter, men jag tycker nog att det finns andra länder som fått passera utan en massa protester (hur många gånger har USA haft OS, de avfättar intelligenshandikappade och låser in folk utan rättegång i sex år (hittills). Jag försvarar inte alls Kina men de utger sig inte att vara världens moralcentrum och världspolis i alla fall (fast kanske om tio år när de har tagit över)........

Av Schrink - 8 augusti 2008 17:40

Lyssnat på Martina Haags nya bok I en annan del av Bromma. Har inte läst nåt hon skrivit förr, sett filmen Underbar... som var så där. Men det här är ganska kul, Bella ska fara på semester till Bulgarien, maken Matte o barnen ska vara hos farföräldrarna (där dom alla brukar vara på sommaren men Bella vill göra annat). Saker o ting går väl inte som hon tänkt. Betyg 5/7

Av Schrink - 8 augusti 2008 13:17

En gång varannat år kokar jag blodpalt. Det är bland det godaste jag vet men så fruktansvärt söligt. Idag är det dags, har längtat länge nu. Det har gått bra hittills, har 8 färdiga fläskfyllda mumsingar och några till som snart ska i. Det blev inte så söligt som sist så det kan bli ett nytt kok inom ett år. Tänk att man kan älska blodpalt så mycket när den maträtt som stär allra allra längst ner på listan (typ kan inte gå in i ett rum där det äts) är blodpudding.

Av Schrink - 8 augusti 2008 13:15

Himmel av Torbjörn Flyckt, talboksvarianten. Tråkig, tråkig, tråkig. Jag har ju inte avbrukit nån bok på länge men det här började så tradigt så jag har bytt ut den mot Martina Haags I en annan del av Bromma. Jag har ju inte hört nåt av henne förrut, såg filmen som var så där, men det här har börjat bra. Återkommer med betyg senare.

Av Schrink - 8 augusti 2008 07:38

Det sägs ju gifta sig många idag då 8 sägs vara ett lyckotal. Särskilt gynnsamt ska det vara att gifta sig i Stockholm. När nån av mina barn gick på dagis var det bråk om 8, men i helt annat sammanhang. De samlade runda kort och vissa föräldrar var så upprörda över detta då 8, eller främst 88, skulle vara smygreklam för nazism (bokstav 8=8, 88=Heil Hitler).


Ja, det må vara hur det vill, här uppe i Umeå hos en som varit gift i ..88 är

(nä, jag skämtar, i 21) är väl os-invigningen en större grej. Sen förväntas man väl bojkotta skiten men jag tror jag ska smygtitta ändå för jag älskar OS. Jag får väl skicka en skampeng till Fria Tibet-insamlingen.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards