Guldkorn

Alla inlägg den 7 augusti 2008

Av Schrink - 7 augusti 2008 18:30

Jag har läst Dödligt arv, Donna Leons senaste deckare. I den här serien är kommissarie Brunetti huvudperson och det hela utspelar sig i Venedig (där Donna Leon som är amerikanska bott i många år). I den här boken kommer en ung kvinna till Brunetti för att få hjälp att få sin farfar rentvådd från ett brott han dömdes för efter kriget. Den unga kvinnan mördas o.s.v Den här serien är av det mer mysiga slaget, lite som Midsommer eller Homan-böckerna. Däremot är det ju ingen spänning, men ändå. Charmigt så där. Betyg 4/7

Av Schrink - 7 augusti 2008 17:28

Min mellandotter har varit i Finland i två månader, kommer hem imorgon tillsammans m sambon och hans finska bästis. Vad skönt det ska bli att få hem henne. Hon har alltid så bra humör och det blir mycket skratt när hon är här. Hoppas hon hittar nåt jobb bara, det var svårt att hitta sommarjobb (hon har haft städjobb i Ekenäs och gjort nån loggo också). För hon har nog ingen aning om vad hon ska plugga sen (hennes far försöker uppmuntra henne att söka in på polishögskolan men hon har inte nappat än).

Av Schrink - 7 augusti 2008 07:34

Det var rea på Mario olympic games, så vi slog till. Vi har inte prövat att sporter men det är rätt kul. I vissa grenar är det inte helt lätt att förstå vilka manövrar man ska göra för att uppnå rätt rörelse men det är nog bara en fråga om att träna lite mer. Vissa grenar, tex fäktning och simning, var ganska lätt redan första andra gången. Fortfarande slår inget Wii fit, men det är ju kul med variation.

Av Schrink - 7 augusti 2008 07:31

Fick en kommentar om Henschers bok som jag nyligen läst (lyssnat). Kul, det är ju så att alla inte har samma smak. Sen gäller då för mig att jag är mer kräsen ibland, tex om jag nyss har läst nåt riktigt bra, hur uppläsaren är (och vissa böcker är ju bättre att läsa själv, det går inte att komma ifrån men det tar ju så mycket tid. Lyssna kan man göra även när man gör hushållsarbete, promenerar etc).


Så, gärna mer kommentarer om ni läst samma böcker som jag.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards