Guldkorn

Alla inlägg den 5 augusti 2008

Av Schrink - 5 augusti 2008 22:42

Kvällens avsnitt av Midsommer var ingen höjdare. Dessutom alldeles för lätt att räkna ut vem mördaren var. Hoppas nya serien som startar på måndag är bättre. På trailers såg det ut som om Jason Isacs är med, han är rätt bra.

Av Schrink - 5 augusti 2008 19:43

Jag började lyssna på talböcker när jag inte kunde sova pga värk. Jag har typ ont jämt (reumatiskt) och vill inte gärna äta värktabletter annat än när det är som värst. Då började jag lyssna på talböcker för att tänka på annat än att det var synd om mig. Och det funkar. Jag har fortfarande svårt att sova hela nätter men man slappnar av, kan blunda (sen kanske man måste söka reda på var man var när man nickade till men det är det ju värt).  Så pröva- bättre än alvedon i alla fall.

Av Schrink - 5 augusti 2008 19:37

Har du svårt att koncentrera dig på vad som sägs i en talbok? Det har jag också haft. Men talböcker är ett bra sätt att träna koncentrationsförmågan. Pröva att lyssna samtidigt som du löser sudoku eller ännu hellre japanska korsord (de är inte lika populära men perfekta för koncentration). Det funkar inte med vanliga korsord (åtminstone inte för mig), det är nog så att man ska aktivera nån annan del av hjärnan än den som lyssnar på tal. Ibland hittar jag nåt löst japanskt korsord (det blir en bild när det är klart) och minns direkt vilken bok jag lyssnade på. Ganska kul...

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards