Guldkorn

Alla inlägg den 18 juli 2008

Av Schrink - 18 juli 2008 19:35

Jag är urdålig på viner men råkade av en slump göra en perfekt matchning. Vi hade köpt ett billigt rödvin, Leva 2006 (en femtilapp per flaska) och sedan hade jag köpt lite getost av märket Mossberga (Mild 31%). Den osten passade riktigt bra till vinet. Osten är förresten god till mycket annat också, jag köper främst getost för att ha i kaffe.


Glöm inte att rösta om Nordens bästa deckarförfattare

Vin
Av Schrink - 18 juli 2008 19:32

Eftersom jag jobbar imorgon blev det liten fredagsdrink enligt följande recept


2 dl vitt vin

6-7 cm gurka

Saften från en lime

Cirka 10 isbitar

2 tsk råsocker

Kör allt i mixer ganska länge.


Dekorera m gurkskiva. Blev rätt läskande men kanske inte så smakrik


Glöm inte rösta om Nordens bästa deckarförfattare

Av Schrink - 18 juli 2008 17:02

Jag fick en kommentar av en "Marie" som tyvärr försvann när jag gick in på hennes blogg. Hon tar upp en viktig fråga om kvinnomisshandel. Hennes fråga var om man ska gå vid första slaget. JA, självklart är det så, det följer alltid ett andra slag och det är iregel värre. Gå gärna in på hennes blogg (jag tror det var på Metro) och läs vad hon skriver. Min blogg är inte så seriös, mest små recensioner av film, böcker etc men det betyder inte att jag inte har en seriös sida och det här är en viktig fråga.


Glöm inte att rösta om Nordens bästa deckarförfattare

Av Schrink - 18 juli 2008 07:46

Nu blir jag tröttare för varje morgon, idag övevägde jag att skita i klockan och ligga kvar. I går kväll /i natt hade vi källaren full av ungdomar. De duschade, bastade och såg film. Och det är väl ok om de städar efter sig. Men en del är så högljudda, det ekar i hela huset (i ärlighetens namn ska sägas att efter ett var det ingen som skrek och det är ju tur för vi har ju grannar också som kankse vill sova).


Såg f ö ett avsnitt av Cold Case igår kväll på nian. Det blir liksom aldrig intressant, möjligen är det skådisarna, möjligen de otaliga klippen med intervjuer. Nä, dags att svepa kaffet, borsta tänderna och iväg till jobbet.


Glöm inte att rösta om Nordens bästa deckarförfattare

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards